Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, November 19, 2008

Kedatangan Pakcikku.....

Hari itu aku dan KRZ rancang nak buat makan2 sempena besday Rafiq yang jatuh pada keesokan harinya... Semua makanan dimasak oleh KRZ yer... aku tukang makan saja... hehehe... lagi pun masakan KRZ memang POWER!!!! Bukan aku sengaja nak puji, tapi bolehlah lain kali dia masak lagi hehehhe.... Pagi2 lagi KRZ dah keluar pergi pasar nak beli barang2.... KRZ ni dua dalam satu tau! Lepas gi pasar beli lauk, dia pegi pasar jual handy pulak! So tengahari baru KRZ sampai umah.... Dalam kalut2 mengemas, Pakcik aku kol kata nak singgah umah... memang kalutlah aku tak tau nak buat apa nak bagi kat Pakcik Kassim makan, umah memang super sepah la... tapi aku sempat juga buat kuih buah melaka... dapatlah juga depa rasa yang aku buat kan... ni gambar pakcik aku.... kalau nak ikut, pakcik ni pakcik tiri sebab cuma satu nenek lain2 atuk... Tapi tak pernah guna pun nama tiri tu sebab kami sangat rapat...nama arwah ayah aku Abu Hassan @ Omer bin Sutan, tapi nama pakcik aku ni Ab Kassim bin Packir Mohamad.... Bersusah payah aku explain kan... yelah! KRZ paling suka panggil aku mamak! Mana ada! atuk tiri yelah mamak... aku tak ngaku tau mamak! Hehehe... tapi memang family aku asal dari Pulau Pinang la.... Ni pulak makcik Fuziah... sangat baik dan sangat suka bagi aku makan.... sebab aku dari dulu suka makan...Ok... pakcik dah balik... mari tengok apa Cik Patin buat.... Dia jadi Apai... abis dikirai daun pandan tu.... jampi apa yang Fatin baca?
Tamat!!!

No comments:

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog