Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, November 20, 2008

Mari Makan Nando's.....

Masih lagi kisah flashback.... bersamaan 6 November, kami ke SP dengan niat di hati nak repair dopod KRZ.... naik gila aku dgn telepon samsung tu, cakap bukan main kuat tapi masih lagi tak dengar.... jadi kira bila tahap sabar tu semakin berkurangan, maka kami terpaksa merepair dopod yang punah kerana skrin dalamnya yang retak..... Nak tau kenapa retak? Sebab dipijak.... Nak tau kenapa dipijak? Sebab diletakkan dalam poket seluar yang dilondehkan diatas lantai? Nak tahu kenapa londeh seluar letak atas lantai? Itulah sikap anak2 mak yang maknya jadi babu angkatkan seluar anak2.... so, sila berubah yer, lelaki2 anak2 mak sekalian...... Sampai2 jer, terus p hantar repair la... sebab amik masa sejam nak perbaiki... lepas hantar, barulah boleh kami makan.... hari ni teringin nak rasa ayam nandos.... anak2 pulak tidur.... jadi ada peluang nak makan puas2 la..... KRZ tengah pikir nak makan apa.... muka aku jangan lupa yer.... Antara hidangan..... tetiba anak2 bangun... kalut aku oder old style chips untuk Fatin..... Gaya Rafiq.... apa yang aku makan? 1/4 chicken mild with 2 rice.... 1 1/2 rice kasik KRZ sebab dia nak makan nasik.....Pastuh Fatin mengamuk bagai nak gila pengsan, sehingga menggugat ketenteraman customer lain nak makan, maka aku terpaksa merasuah beliau dengan aiskrim ini yer.... Oh! Sangat sedap tau aiskrimnyer.... teringat2.... sesudah makan, maka kami kembali ke kedai tersebut yer.... sambil2 tu Fatin suka benar melihat manusia2 sedang ice skating..... Tau tak berapa harganya kos memperbaiki skrin dopod tersebut? RM320!!! Aiyark!!!! Beringatlah yer selepas ni... bukan senang nak simpan duit.... pastu kan macam sayang jer.... Sebelum balik aku amik gambar piano ni... tadi waktu kami sampai, ada manusia sedang bermain piono tersebut... KRZ kata SP bayar dia untuk main..... Oooohhh! Yang penting kerja, baru ada duit..... Bukan macam sesetengah manusia yang memilih kerja konon2nya, tapi tak sedar makan minum mak ayah yang tanggung!!! Wassalam!

1 comment:

Arechick Lana said...

hehehe..saya kenal sape malas keje dan mintak duit gan mak bapak dia....hahaha~!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog