Tuesday, May 19, 2009

Kisah Cermin Mata!

Pada suatu hari ketika memancing di Sukida Resort, cermin mata hitam Fatin terjatuh ke atas tanah. KRZ yang tidak nampak cermin mata tersebut terpijak dan berjaya mematahkan. Maka sejak dari hari itu Fatin asyikla menyebut "Ayah pijak mata Fatin".... Sampai satu ketika dia mengamuk2 nak mintak dibelikan cermin mata, tapi bila dah pegi, dia sendiri tak nak pulak. Entahlah tak berkenan agaknya. Lantas semalam, aku p Tesco beli lampin pakai buang anak2. Lepas makan di satu restoren, singgah di stall jual cermin mata. Mula2 cuba pakaikan yang putih, sebab even Rafiq pun dah pandai nak cuba2 pakai cermin mata kami.... tapi besar pulak.... Last2 beli cermin mata hitam.... Kelakor sungguh wahai rakan2 oooi! Rafiq tetiba keras! Jadi robot! Tapi mulut termuncung2, ala2 mulut ikan terkeluar dari akuarium tuh.... Pastu, mata dok tertengok atas, pasal bila pakai spek, gelap, jadi dia jeling2 melihat bahagian yang cerah.... Pecah perut ketawa dengan KRZ. Fatin pulak, pandai sungguh bergaya. Tetiba spek dah naik atas kepala. Terus aku kata spek Fatin macam spek Acik. Nak tau apa dia jawab??? Mesti korang macam tak percaya bila baca nanti..... Kasi debar sikit.... dia kata............
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Ni mata Abg Dai!" -----> sambil tunjuk kat spek Rafiq. Aduyai! Bab2 ni kamu cerdik eh? Tapi gambar2 hanya KRZ amik bila dah masuk dalam keta. Sebab fon aku dia yang pegang. Macam tue infonyer.... Tapi memang pengalaman indah la belikan spek untuk anak2 semalam. Spek yang pertama untuk Rafiq, Fatin pulak ke 5 atau ke 6 aku dah lupa la.... Hehehehehe! Sampai jumpa lagi semua! Wassalam!

3 comments:

ryn's said...

heheh...kelakar btul bebudak ni ekk..huhuhu..tak sabonye nak ade budak kecik kat umah..

Arechick Lana said...

spek abg dai???

hahaha...camne dia leh terpikir camtu kan..kuat btol ingatan dia.kelako.kelako.

cermin mata said...

comel anak2 bro pakai spek...
best anak2 ni sebenarnya salah satu hiburan kita juga anugerah yang esa

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog