Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, July 17, 2008

Kelahiran Cahayamata Kedua...

KELAHIRAN ANAKANDA RAFIQ-PELENGKAP HIDUP KAMI

Pada 10 November 2007, lahirlah cahayamata kedua , hero pertama kami RAFIQ.
Pada ketika artikel ini ditulis, umur Rafiq sudah mencecah 8 bulan....
Kiranya dah completelah hidup kami, anak pun dah sepasang, kan? Tunggu masa dan rezeki untuk tambah ahli keluarga jer... Niat KRZ, tunggu sampai kami beli rumah dulu....
Kronologi kelahiran Rafiq Seminggu sebelum - Aku, KRZ dgn Fatin g Family Day anjuran tmpt keje aku kat PD, aku memang berani sebab KRZ ada disisi.... lagipun beg dan peralatan semua sudah standby dlm coure....
Khamis - 8 November 2007
Percaya atau tidak, aku masih lagi ikut KRZ, bawa Fatin g Pantai Kelanang, Morib, Banting... Siap masuk laut lagik.... Memang aku dah tak larat, kaki aku pun tak boleh berdiri lama, tapi, aku memang suka p berjalan pun....

Jumaat - 9 November 2007

Aku dah terasa lain macam, tunggu KRZ balik, kononnya nak pergi keluarkan modal untuk balik kampung, malangnya komputer offline pulak, aku pun kata takpelah, esok jer la kita balik....

Sabtu - 10 November 2007

Pagi
5.00 - Memang anakanda dah buat latihan yang bertubi2 di Subuh2 hari.... Sebab anak kedua, aku pun tahu masanya hamir tiba....
8.00 - Mula packing barang.... punyalah lama sebab nak duduk lama kan kat kg... KRZ masak nasik goreng udang geragau, buat bekal aku makan tengah jalan...
11.00 - Dah siap, nak pergi kucil dulu sebelum jalan jauh.... tengok2 turun tanda.... KRZ pun kalut tanya macam mana? Aku cuba menenangkan dia dengan jawab secara selamba, jom balik kg jugak... dia pun ok....
11.05 - call mak KRZ dengan tenang tapi sebenarnya menahan sakit... "Kami nak balik kg dah ni....", KRZ pun memecutkan coure dia.... Sepanjang perjalanan, aku sekejap sakit, sekejap ok.... bila aku sakit, macam nak tercabut tempat pegang kat belakang tu.... Fatin siap usap2 perut, cium2 lagi... sayang sangat kat adik la tu.... Bila lapar, aku makan nasi goreng udang geragau... selalu aku ingat pesan kawan2 kalau sakit nak bersalin, jangan lupa makan, nanti tak de tenanga nak meneran... kami memang tak berenti rehat dah.... KRZ pulak, bila aku sakit, dia akan slow sebab aku tak boleh terhentak.... bila aku kata ok , dia pun memecut, selaju yang boleh....
Petang
2.00 - Sampai Taiping, sebenarnya, dah sakit sangat, tapi sebab Taiping jauh, aku berusaha menahan... boleh lagi, KRZ pun terus jalan....
2.35 - dah sampai highway baru Pondok Tanjung - Selama, minta KRZ pecut, adik nak keluar dah...
2.40 - terus g spital, tak balik umah pun lagi
2.41 - misi suruh masuk bilik check up konon nak check jantung anak.... tengok2 bukaan rahim, terus hantar dewan bersalin..... atas wheelchair aku tukar baju nak beranak, hu hu hu...
2.45 - sekali aku push, terkeluarlah si Rafiq dengan lajunya.... punyalah senang nak beranakkan si Rafiq ni..... apalagi, riuhlah spital dengan jeritan si Rafiq....
2.50 - episod menjahit: punyalah ngeri, tapi aku tabahkan hati... kena pulak misi tu budak baru posting, dia tengok aku tarik muka, dia pun buat muka seriau, punyalah lama, sampai kul 4.30 baru aku keluar.... naik kebas kaki... sejuk sebab bilik tu ada air cond.....
Bermulalah episod kalut KRZ melayan kerenah anak2 yang masih kecil (nama je kecil, tapi idea beribu-ribu lemon banyaknyer....)
Tengah susu pun ayah snap.....
Kali nie, semua pulak kata macam baby girl...
Anak belum cukur, ayah dah botak....
Fatin pun nak bergambar dengan adik jugak......
Tengok pipi adik.....
Nie gambar fovourite aku, mulut Rafiq seksi abis....
Muka Rafiq bila dah p kedai gunting rambut, tetap encem....
(perasannyer mak dier....hihikhikkihh...)
Posing kat umah Tok Peah (My Mummy)
FATIN & RAFIQ
Semoga anak2 Ummi akan menjadi anak soleh dan solehah,
semoga menjadi insan yang berguna pada masyarakat,
semoga memperoleh kebahagian dan ketenangan, selamat, selamat, selamat, semuanya......
Amin...Amin...Amin...
Wassalam
Adios

1 comment:

Arechick Lana said...

ohhh..my hero!!matik la jatoh ati kt rafik lagi..muhahahaha.

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog