Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, August 13, 2008

Ada tetamu datang umah.....

Semalam, tengah aku syok tengok Ezora dalam tenet, teringat nak call supplier D'Lah : nak tanya macam mana nak amik stok, yelah, s supllier awalnyer tu sangat menyakitkan hati.... lepas tu terus call acik pulak bgtau harga baru yang kami dapat.... dalam dok bersms tu, acik bgtau mike nak mari ker rumah ku yang ala2 tempat jin bertendang..... aku punyer berdebor, mengalahkan mak pengantin.... aku kemaslah ala kadar, mana yang patut.... bilik air jer tak sempat basuh... so sorry yer.... memikirkan itulah kunjungan kali pertama budak KCT ke rumah burok kami, aku teringin sangat nak bagi depa makan.... maka aku pun berjalan ke kedai rumcit sebelah ANWAR.... beli ayam sekor, santan sebungkus, roti, tempe dan sayur2an.... belum sempat aku abih membeli, mike dah sampai, aku pun menumpangkan diri menaiki kereta Biebo, sorry no gambo coz my camera no batteries & my phone's camera not functioning (at that time...) sampai jer umah, aku mula kalut..... macam tak biasa masak pulak aku ni kan (memang biasa masak: cuma belum expert jer).... tetiba Acik kata Biebo nak nescafe ais, alohai adik, aku bukak peti ajaib, susu takdok, nanti tak sedap nescafe tu kan.... jadi terpaksalah aku buat air grape sahaje... sorry yer, next time akak buat.... aku terpaksa mendera Acik memotong sayur-sayuran... aku pun menggulaikan seekor aayam... punyalah kalut, KRZ balik pun aku tak sempat nak bersiap, bila tempe dah goreng, sayur dah masak, makanan pun dihidangkan....aku tengok uncle ngan Biebo terteleng2 tengok lauk yang dihidangkan, lapor benau gayer nye.... tunggu yer, lepas aku mandi, KRZ punya turn pulak... semua aktiviti ni aku lupo nak amik gambo.... bertambah masing2, gaye bukak puasa kata Biebo... yang mengaku tengah hari tadi tak makan nasik..... kesian.... Pastu Acik pulang untuk mandi manda, barulah aku teringat nak bergambor.....biasaklah lepas makan, Uncle dan Bieobo g ngecas bateri kat luar rumah...(memandangkan KRZ x hisap rokok - kira menghormati Tuan Rumahla....).. Cik Fatin pun bukan main happy....bukak peti surat.... lari2, pastu nangis nak dukung...snap gak gambor budak demam.... pastu kami masuk umah.... Fatin mencari kerja, jumpa gunting, aku bagi sehelai surat khabar.... kulihat Uncle dgn Biebo dah mengantuk.... snap lagi gambor budak demam.... pastu Biebo dapat call, aku dah agak dr Acik, bateri kong, terpaksa KRZ pegi 'jump'..... bila Acik balik, aku dah tertidur dengan Rafiq, minta maaflah yer.... penat sangat....lain kali datang lagi tau....Wassalam...

1 comment:

Arechick Lana said...

hehehehe..no hal la akak..YG PASTI..curry ayam akak SUPERBB okkkk!!!ngeh3...nak lagik!!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog