Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, August 4, 2008

Pergi bagik ikan makan!

Selepas kepimpinan terpimpin, aku terus balik umah.... tapi kami ni, dapat satu penyakit, pantang naik atas katil... terus tanda2 awal terjadi...mulalah mak dan bapak beruang menguap!!!! HHuuuaaarrrggghhhh!!!!! Nak dodo tak boleh, konfom sampai kul 6 punya kalau dah tido, maka terpisat2lah mata menahan mengantuk... baring sekejap untuk merehatkan badan jer... aku gegas suruh KRZ bangun, siap bakul anak, aku bersiap diri aku, biasaklah, dalam simple2 aku ni, lambat jugak tau... terus pergi ke Sungai Penchala.... nampak jer anakanda Rafiq, ada cemar di pipi kanannya, terus mulut aku terpacul soalan, kenapa pipi tu?Mak Sal pulak bagaikan memahami, terus mengexplain.....kami ok sebenarnya, walau apa pun, tapi harus diberitahu secara jujur supaya tidak akan menyebabkan anak yang akan menanggung akibat sesuatu perkara itu.... sapalah tak sayang anak kan.... Waktu kami sampai tu, Fatin dodo, pastu tetiba dengar panggil ayaoh! dari dalam umah, bila dia keluar jer, punyalah gebu, siap bedak slepung lagi kat muka....

Rafiq pulak yang mandi lewat....Rafiq mandi dalam besen kat luar rumah jer... anak2 kami macam kami jugak, sempoi!!!!Sebelum beredar, sempat kami pergi jenguk baby Nina & Kabul, a.k.a pengasuh rafiq waktu kak sal bwk fatin g kelantan (kami 2-2 kena p kursus).... besar tau... baru 36 hari dah dekat 5 kilo, nak tau makan apa, makan nasik dari lahir... itulah rahsianya, tapi aku ngan KRZ tak berapa suka wat cam tu, kesian kat anak, besar sebelum usia....Gegas g shah alam, aku jer sibuk sedekah roti kat ikan, KRZ awal2 dah landing sambil dengar radio.... kelihatan anak2 sedang menguliti KRZ....Fatin mengkudakan KRZ.... yyeeehaaaa!!!!Adik nak rabut radio ayah.....

Petang tu, adik aku sms bgtau dia ada kat ali corner..... cepat2 habiskan roti, kemas tikar dan ajak krz g, dia siap perli kata kat anak2, "ummi nak jumpa dengan adik dia!" siap fatin dan rafiq senyum perli tengok aku (padahal, aku yang terasa.....)

Punyalah panas kat situ, aku dapat rasa anak2 pun rimas... lepas azan maghrib, ajak KRZ g tempat sejuk, Krz bg 2 pilihan, esso shell ke tesco, mestilah aku pilih tesco, segala kemudahan ada di situ....

Bagi mandi anak2, kami pun menyelesaikan tugasan yang belum selesai, kemudian terus pergi geng corner.... aku dah malas nak nak tangkap gambor...

ramai gak yang datang... kami balik awal, sebab KRZ kononya ada hal esok paginya... apa pun... layan jerlah.... boleh rehat awal kan...ok...bye!!!

1 comment:

Arechick Lana said...

kata bagik ikan makan..mano ikannya?muhahahahaha~!nampak pak ikan bergolek ada ar.cian rafiki kan..lenkali soh gesel pipi sebelah lagik.baru la balance... thi.hi.hi

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog