Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, April 26, 2009

Rafiq di Hospital Sungai Buloh

Hmmm.... Alkisah, aku terus p spital dari klinik tuh. Sebab aku tau prosedur kat spital lama mana.... Kalau nak tunggu KRZ balik mancing, mau esoknya baru sudah kan.... Aku belikan sebotol 100 Plus sama sebungkus snap buat bekal anak2. Aku mendaftar 4.15 petang, punyalah ramai orang, walau pun dapat kad nombor warna merah, tapi masih lagi lambat.... Dalam jam 7.30petang baru dapat panggilan masuk bilik pemeriksaan.... Sekali lagi doktor tak boleh nak buat apa2 kerana Rafiq tak mau buka mulut... Last2 doktor kata masuk wad sementara tapi kena tunggu dulu sebab takde katil yang kosong.... Bila dapat katil, pembantu perubatan kat situ suruh aku bagi Rafiq minum ubat tidur.... Punyalah susah sorang2, biasa bila makan ubat KRZ ada.... Asal masuk mulut dia, dia sembur, atau pun keluarkan..... Last2 berjaya minum sikit.... ku tepuk2 terus lena.... Tu yang merah tu kesan dia luahkan ubat la tu.... Ni ha bekas picagarinya.... Cik Fatin yang baik sangat.... nakal2 sikit2 jer..... kalau buat perangai semalam tu, mau aku histeria kat situ..... Rafiq dah tido, aku disuruh keuar sementara doktor nak proses Rafiq... Aku tengok dari luar jer....Mula2 aku tak dengar apa2.... Last2 Rafiq nangis.... Terus Fatin p jenguk adik dia.... Rupa2nya depa pasang jarum kat tangan sebab nak masuk ubat. Tulah Rafiq, tak mau minum lagi, kan dah kena cucuk..... nak kena jaga pulak tak mau bagi tercabut.... dalam dok meronta2 tu tercabut jugak.... terkena tudung aku.....Tengok tangan Rafiq, penuh darah.... habis idea aku nak bagi dia senyap.... Last2 aku basahkan rambut, sapu badan dia dengan air, barulah dia senyap...... Doktor yang check tu kata benda tu berpusing tapi tak mahu tertanggal, dia pun tak berani nak buat, kena tunggu dentist juga..... Lebih kurang jan 9.15, KRZ sampai bawak susu anak2, Fatin terus minum.... Lapar sangatlah tu, dari pukul 4 asyik togok 100 Plus saja..... Rafiq pula bila dah ada KRZ mana nak pandang aku dah..... berkepit jelah.... peralatan operasi.... Bagi mengelakkan Rafiq membuat bising dan mengganggu orang ramai, dentist kata lebih baik pegi bilik operasi.... Sama macam kat klinik gigi keadaannya, siap aku pun kena baring sekali sambil dakap Rafiq.... Sekejap jer prosesnya.... dan inilah bendanya.... Aku masih tak tau lagi apa bendanya.... Nanti dah tau aku publish kat korang semua..... Sementara nak tunggu doktor wat report, Rafiq baru nak lelap..... Sesudah dapat ubat kami pun balik....anak2 masing2 dah lena, aku pun penat, tambah lagi depa..... Sampai umah waktu ni..... Amboi2 kalau keje tu dah hampir satu shift kan.... huhuhu..... Rafiq oh Rafiq! Kamu ni betul2 menggemparkan Ummi la.....

3 comments:

Arechick Lana said...

cho sad...awat akak x roger acik smlm.kot tak leh skodeng dokter kacak bersama2...hahahah

papepon..get welll soon apiki... T_T

lillies said...

Salam...
weh, mende ape tu?apela yang budak tu makan sampai leh sangkut kat lelangit???cian dia...cam auntie lily dia jugak ek...takut jarum...!!hehehe..
get well soon boy...jangan bagi ummi bimbang k.....

hugs n kisses utk rafiq..

ryn's said...

lahai...kesiannye rafik...rindu kat korang sumerr..

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog