Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, April 21, 2009

Makan2 Hasil Pancingan!

Setelah diadakan persidangan dengan Emy sama Acik pada petang pemancingan, dan mendapat keijinan KRZ dah tentunya, maka kami bersepakat nak makan2 ikan talapia. Agak 'finin' kepala jugak nak pikir masak apa, kerana sebelum menjadi isteri pemancing, tak pernah makan ikan sungai/kolam pon kat umah mak.... jadi selain dari goreng, aku memang 'failed'. Kena pulak Dak Emy sebut masakan2 berkuah, aku macam tetiba blurred...... Hahahhahah! Ye, aku memang tak pandai masak la..... Biasa yang korang tengok tu hasil hantam saja tau! Ok, terpanjang pulak mukadimah.....
.
Tarikh : 20 April 2009
Tempat : Umah yg aku sewa
Masa : Dari petang sampai malam
Kehadiran mengikut turutan : Acik, Juan, Emy, Biebo, KRZ ni tak kira pasai Tuan Umah jugak, Nazri, Mie, Niza dan Hassan Abrar.

Kisah bermula...

Maka, Acik sampai awal dengan penuh semangat beserta beg oreng. Aku baru nak sapu umah..... Dapor pon belum kemas.... gila punya sepah, sekali org nak datang, terpaksa mengemas beria2 tau! So, belum siap mengemas, Fatin terbangun.... tido Maghrib2 dah tentulah jadi tak tentu arah.... Aku dan Acik start susah hati macam mana aku nak masak???? Di pujuk tak boleh, di biar pun tak boleh. Jadi kami semangat nak p kedai..... Nak bawak motor pun Patin tak bagi.... Last2 tipu2 kata aku nak p kunci umah, terus aku bawak kuar motor.... Itulah yang Apiki tercepit.....
Dan gambar kami adalah seperti berikut.... Tujuan kami ke kedai, nak beli sayur saja....
Di kedai, Fatin masih lagi bad mood
walau pun dah dapat ais krim.... Apiki pulak cool saja.....
sebab dah dapat NutriGen.....
Sampai umah terus mulakan operasi potong2 dan masak2....
Dan inilah hasilnya....
Bayam Berbebola, Bawang Pedas, Sambal untuk Talapia...... Acik pulak sponsor 2 tin laici....
Mhmmmm.... nampak sungguh sedap kan??? Memang sedap pon, siap tak cukup lagik.... Beria masak, pemancing belum balik lagi.... Lauk utama pulak tuh.... tapi takper, sekurang2nya ada alasan kukuh untuk orang tak mengelat! Kan Acik? Pastu bila nelayan sampai, Bemula aktiviti siang ikan, sebab aku baru mandi, ku tak sanggup nak menyiangnya, maka Acik telah berjaya menyiang semua ikan yang kami makan malam tuh...... Sementara bebudak jantan dok menyembang di luar..... Dan ikan yang siap digoreng..... Nampak garing kan..... Terima kasih KRZ kerana tolong aku garam kunyitkan serta gorengkan ikan2 tu......
Kemudian, Acik dan Emy tolong hidang2kan lauk2.... terima kasih kerana tolong aku...
Pastuh, apa lagi, MAKAN TIME!!!! Memang tak nampak orang dah kan?? Aku sebenarnya suka tengok korang makan tau! Terima kasih kerana sudi datang dan makan.... Akhir sekali terima kasih buat Acik, semangat kamu datang awal, sponsor laici, tolong akak mengasuh, tolong masak.... Betullah kata Emy, lepas ni kamu pulak masak..... Boley??? Bye!
p/s: Emy & Mie ~ aku lupa jugak nak bagi candy tuh..... so soli eh?

5 comments:

sopi said...

huh tak ajak... huahua...

Aidafidah said...

Janganlah sedey, Sopi ooii....

TERRRRLUUPA!

Lain kali aku ajak kamu ya! Dah! Jangan nangis....

Arechick Lana said...

hahaha...fadan muke ko sopiiii!!!
huahuahua <--gelok syaiton namratus kali.

akak,tq sbb sudi jadikan port mkn.pasni toksah gi sec 19 dah..gi damai jek..wakakakaka

neway makanan sgttttt sedapppppp!!

pesal gambo lastu tu muke ku cam talapia??? T_T

Aidafidah said...

Kerana kamu makan talapia itu dengan rakusnya! Ngaaapp!!!

ryn's said...

sedap nyeeee...huhuhu...

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog