Thursday, September 18, 2008

HARI YANG PENUH EMOSI....

Kisahnyer bermula waktu aku ada dikelas 2 Rajin...
sebelum 2, baik aku explain kat korang bertapa hebatnya bebudak kelas 2 Rajin ni, pantang cikgu lewat, dalam 5 minit, boleh ke satu kelas pegi cari cikgu dia kat opis!! Jadi secara tak lansung pentadbir kata cikgu yang masuk lewat, padahal, kita kat kelas lain tunggu cikgu seterusnya sampai!!
Tetiba, aku nampak bebudak 1 Setia datang cari aku, katanya Nur Nabila Natasha sakit perut, siap nangis2 lagik... aku katalah, panggil dia datang jumpa cikgu kat sini...aku ok lagi waktu tu...
Bila budak yang sakit 2 naik, ada ke seramai2 budak naik...aku ingat adalah dalam 20 orang!!!! terus aku menjerit!!! "Kenapa korang datang ha?"
Ada pulak yang mengadu, "kelas bising,takder cikgu masuk kelas"...
"sekarang waktu apa?"soal aku lagi... sambil menjegilkan bijik mata
"waktu Sains....Cikgu Y......" sambil buat muka tak bersalah.... "takpe, awak semua turun, duduk dikelas, biar cikgu panggil cikgu sains awak!"...sambil jari tuding menuding ke arah kelas....
AAAAAAAAARRRRRRRRGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku tension!!!! Terus aku telepon opis, nak cakap ngan PN. GSL, enggage pulak!! Telepon handphone dia x berjawab! Hangin2.... satu badan wa cakap lu..... Last2 aku call Datin DEL..... dia kat luar pulak...melawat rumah anak angkat....... last2 aku cakap ngan dia aku akan turun p tengok anak2 aku kat bawah... dia kata ok2...dia pun dah nak balik...
Wahai cikgu Y, apa alasan kamu tidak masuk kelas tadi ha? Aku tak suka diganggu sebegitu, nanti bila bebudak 2 Rajin pulak yang tunggang langgang, aku pulak yang kena tuduh masuk lambat la...macam2 tau! Bukan tak tau mulut org...
Aku pon turun ke kelas aku sendirik, 1 Setia....yang tak berapa nak setia bebudaknyer tu.... bagi kerja sikit, aku pesan, jangan balik selagi cikgu tak sampai...waktu tu lagi seploh minit nak balik!!!
Larik pulak naik atas...paksa bebudak siapkan kerja...tunggu sampai bunyi loceng, collect buku, terus turun bawah pulak...lega hati aku menengok bebudak dok diam jer...kalau tak, mau aku menjerit sekali lagi kat situ....
Ingat lagi perasaan aku waktu tu, terkejar2 kesana kemari, macam bangang pun ada gak...dahlah aku kena tolong potong latihan untuk bebudak, kalau tak nanti aku yang hangin tengok depa tampal lebih kurang jer... pastuh kena larik2 turun bawah...
wahai cikgu Y, sesungguhnya kamu berdosa pada anak2 murid...berdosa pada aku...INSAPLAH!!!

2 comments:

Arechick Lana said...

aduhai sungguh beremosi dirimu kakakku..
sabo..sabo

tarik napas..hembus!
tarik napas...kentot!

gagaga~!jgn marah2..g tgk citer lion king gi.musti gelok2
hehe

Aida Fidah said...

dah tak marah dah....

tadi tu kejap jer...

ada dalam 15 minit jer marahnyer...

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog