Saturday, September 20, 2008

Malam Sejarah Buat Cik Fatin...

Malam tadi lepas tengok berita, KRZ beria2 membuat undang2 KCT yang baru mengikut buku panduan yang diberi....aku tengok pun kesian sebab memang banyak yang perlu ditaip... kesian... kadang2, dalam hati aku sering tertanya, apakah kebaikan dan faedah yang KRZ akan dapat kerana dia sanggup mengorbankan masa untuk diri sendiri dan masa untuk bersama keluarga semata2 kerana nak buat perubahan pada KCT? Adakah KCT akan membantu KRZ sekiranya KRZ berada dalam kesusahan? Kita tak tahu lagi...tunggulah bila sampai masanya, kita akan tahu... Kisah bermula seperti biasa, melayan kerenah anak2, main bersama, Rafiq panjat sofa, sambil main tempat letak kertas nota ni... memang no fear budak ni...tak takut lansung, sambil2 tu Fatin pun datang menempekkan diri...jadi harus aku ambik gambor dia jugak...kemudian, mereka beralih bermain di depan tv, berlaku satu kejadian yang aku saksikan sendiri, Fatin gigit tangan Rafiq...kuat plak tu, sampai menangis....sebelum ni, dia memang selalu tunjal kepala Rafiq dengan kaki....biasanya KRZ akan marah atau paling teruk dia kena cubit2 manja jer... tapi semalam, KRZ tekad amik rotan, aku tengok pun ngeri.... aku tau, KRZ tertekan dengan kerja KCT tu, kalau tidak, biasanya hari Jumaat malam, memang kami rileks sebab esok tak sekolah.... "PIAP!" satu das Fatin kena... terus Fatin melalak yang agak dahsyat... walaupun sepatutnya aku biar je Fatin tue sbg tanda aku menyokong KRZ, tapi kesian, aku pegang dia jugak....dia bagitau sakit, aku tanya kat mana, dia selak kaki seluar.... aku tak nampak pun... last2 aku tanya KRZ, dia hantam kat mana, dia kata kat peha, terus aku tanggalkan seluar Fatin, tengok2....masyaAllah... kesiannyer...berbekas!!! Terus aku p amik minyak gamat dalam bilik...(Minyak gamat ni aku beli waktu Rafiq pegang seterika dulu: aku xde waktu tu, KRZ tgh iron baju, dalam dok jaga kata KRZ sempat juga tangan Rafiq capai iron tue...) Aku sapukan kat bahagian berbekas dan sekitarnya, terasa kesakitannyer tau...tapi aku tak marah KRZ...aku sokong apa dia buat, sekali sekala, perlu juga buat macam tu...bukannyer sepanjang masa... akhir sekali, inilah dua keping gambor kaki Fatin bertanda rotan bulu ayam, yang dah disapu minyak....
Sekian entry kali ini...babai!!!

2 comments:

Arechick Lana said...

ishkk..cian dia...

tu la degil lagik.huhu

Aida Fidah said...

Alah, kita dulu pun, mak ayah buat macam tu jugak...

nak suruh jadi org..

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog