Thursday, September 18, 2008

Kisah Kaisara Hari Khamis (KHK)

KHK bermula dengan tazkirah Ramadhan yang disampaikan oleh Ustazah Hafizah bt. Alwi.... walaupun mempunyai teks yang lebih mudah dibaca,
Ustazah ini menyampaikan dengan cara yang tersendiri...tengoklah bebudak pun khusyuk mendengar....apapun, tahniah lah yer...
Ini pulak buku yang mengandungi maklumat2 dan isi2 penting tentang amalan dan penghayatan bulan Ramadhan....
Kemudian, aku mengajar macam biasa, bila pulak tak biasa kan? Ada masa free dari pukul 8.40-9.40am, p lepaking kat opis jap, lepas melayan anak aku yang sakit perut,
aku p tolong Lea bungkus keperek untuk Boss.
Nak dihantar ke Sabah kedua2 kotak tu...Kos penghantaran lebih mahal dari kos isi dalam kotak, aku rasa baik bank in duit raya, tentu lebih bermakna... atau disana takde kerepek, jadi memang yang dinanti2kan la kerepek2 dari Boss tu....
Kemudian, aku masuk bilik guru...lalu kat tempat Hana, nampak biskut ini, ter'beli' lah pulak...RM20 satu bekas....
yang ini pulak Gondang Emas...
harganya pon sama RM20.... Balik skul, aku singgah MaxValu beli barang2 nak masak, dah katanya adik aku nak berbuka sama kan....Beli ala kadar jer....sampai umah, lepaks kejap, ngapdet citer berbuka di skul, publish dan konon2nyer nak tambah oksigen (dodo), tapi tak kesampaian....last2 aku bangun p siap barang2....
Yang ini bahan untuk sup sayur....Yang ini pulak bendi untuk digoreng belacan
(kata anak buah aku dulu balachun...), Yang ini pulak bendi yang dah siap dipandang dipotong serong... ooopsss!!! Perencah yang digunakan untuk bendi...mudah & sedap....
Ikan ni untuk sahur....sila abaikan!!! Ketam bunga yang baru keluar plastik... Ketam bercili yang sudah siap.... Kemudian kami pun pergi PaRam....
Beli apa ya, martabak seksi, ayam percik, kuih cara,air tebu sahaja...cerita lain takdak, sebab takde gambor...hehehehe.... sebenarnya terlebih vitamin...VITAMIN M!!! Bye!!!

2 comments:

Arechick Lana said...

hahaha..vitamin M??ishk2..dah musim M la plak akak nie..

samo la den kdg2 tuh M jugakkkkkk!ahaks

Aida Fidah said...

Bukan apo, pagi tadi ngapdet, lambat bebenor upload gambor...

hilang semangat, datanglah M tu..

hehehe...;)

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog