Thursday, September 18, 2008

Cikgu a.k.a Bibik!!!

Pagi tadi jam 9.10, aku dengan penuh semangat p masuk kelas kesayangan aku 1 Setia. Sebaik sahaja aku menjejakkan kaki dikelas tersebut, ada satu bau yang sungguh kurang enak!!! Busuk!!! Lantas mulutku bertanya, bau apa ni? Mereka pon berkata "Dayang muntah cikgu..." Bila aku dengar tu, aku pun rasa macam nak hangin la...dengan rasa nak :-& sama... dengan ini aku nak tunjuk gambor muntah,
inilah dia...
taklah banyak dan taklah mengerikan sangat.... tapi aku harus membersihi kotoran itu... pergi cari mop,
tersimpan kat bilik ni kata Kak Ani...Ha! Ada pon... haruslah aku mengemop sebab ni kelas aku kan... dan ini muka budak yang muntah tu....
tengok dahi dia, ada kesan kilat kan? aku psiko dia letak minyak cap kapak jer...sebelum rehat aku sempat bg singgit suruh dia pi makan... lepas rehat, aku tengok berseri2 wajah dia, siap boleh loncat2 pulak tuh....Inilah kerjaya aku....seorang guru, bibik, tukang sapu, dan segala tukang yang ada la...hehehe...Wassalam!!

4 comments:

Anonymous said...

ooh... saya dh pandai la cikgu fidah...

Aida Fidah said...

pandainyer...:D

Arechick Lana said...

huhuhu...

sangat tertekan melihat gambo muntahhhh!!!!

benda yg paling kutakoti...trrr.trr.

Aida Fidah said...

tak boleh jadi cikgu lah kalo macam tuh...

teruskan usaha anda, sila kerja dgn bersungguh2...

tata....

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog