Wednesday, December 17, 2008

Peperiksaan Radio Amatur

Memandangkan ada beberapa pihak yang tidak paham motip kami mengambil peperiksaan ini maka aku akan explain lagik.... peperiksaan ini adalah satu2nya cara untuk mendapat lesen radio amatur secara sah.... melalui lesen yang diberi oleh Suruhanjaya Multimedia dan Komunikasi Malaysia ini, kami boleh memancar menggunakan radio ke seluruh negara dan serata dunia.... secara percuma sahaja..... hanya perlu membayar yuran tahunan sebanyak RM84 setahun....ok.... sekarang nak cerita tentang perjalanan sepanjang hari ini...
.
Perjalanan pergi sangat lancar.... sampai di tol Jalan Duta pun jalan masih lagi clear.... kami lega sangat tak payah nak bersesak sesak....
dalam perjalanan tu kami ada lalu tepi masjid tempat Dato' K dinikahkan dengan Datuk Siti...sangatlah cantik dan sangat besar....
.
kami keluar rumah sangatlah awal
walau pun periksanya hanya bermula jam 2....
dalam 11.15 kami kuar rumah,
sampai ke Maltrade kul 11.30... Sampai jer KRZ terus lepaking dengan kawan dia.... aku malas nak join.... pasal depa asyik citer pasal radio... dan nasib baik depa dok sat jer kat situ... kerana perutku sudah bergendang minta diisi...
lihatlah wajahku yang kelaparan ni... kendian kami p kat Medan Selera Jalan Duta
dan kami pekena Mee Rebus....
*mee rebus dia terasa seperti mee kari,
tapi ok-ok la...RM3.50 satu pinggan....sudah makan baru aku perasan sekor minah bunting ni
dengan sedapnya landing atas lantai.....tanpa mempedulikan orang ramai.... tadi macam nampak beliau tidur diatas kerusi... mesti ada manusia ambil kerusi tersebut kan... kesian dia... bunting2 kena tidur bawah...
mesti sakit belakang... ahaks!!!
.
Kemudian kami pun bergegas semula ke Maltrade.... terus naik ke tingkat 3.....
macam ni pemandangan dari tingkat 3.... gayat tak korang? Aku kurang gayat....
kemudian check seating kami.....
KRZ 6063, aku 6169.... Lepak2 lagi kat tangga... siap aku nampak sekumpulan manusia sibuk mengasah pensil.... aku curi2 amik ni... (sebab tak kenal pun sapa depa tuh...) menggunakan badan KRZ sebagai perisai.....
.
15 minit sebelum mula peksa aku masuk ke dewan....masuk2 jer rupanya dah ramai yang dah ready... terus aku menuju ke tempat duduk.... kertas soalan pun dia dah bagi...ni curi2 amik nih.....
sebab buku soalannya dikutip semula selepas selesai menjawab....
.
Barisan peserta yang semangat....
.
Peperiksaan ini selama 3 jam, dengan sejumlah 100 soalan.... KRZ dah berjanjian dengan aku nak keluar ngan2 bila cukup 3 jam....tapi dia mungkir.... aku ni punyalah tahan sejuk...tengok2 dia keluar, aku pun tak tunggu lagi.... terus kami turun bawah....
boleh dalam lif tu amik gambo....pedulik org nak kata apa...
yang penting, kami dah lega sebab selesai jawab semua soklan....
.
Kemudian kami pun pulang..... Sekian cerita, babai!!

Tammat!!!

1 comment:

Arechick Lana said...

ooo..baru den paham kak...rupenya ramai yg amik peksa ek..yerla,sebab benda camni x ramai sgt yg tau...

eh kak,malam ni ku ke rumah mu..bole kah?

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog