Thursday, December 4, 2008

Mari Makan Cucur Pisang!

Tetiba tajuk di atas adalah sangat formal... biasanya orang sebut cekodok.... oh! sebut cekodok tetiba aku teringat dah lama KRZ tak buat cucur kembung.... nak suruh dia buat la petang ni.... sila terliur yer kawan2....baik.... ceritanya bermula petang Selasa... Rafiq meragam2 tak tau nak apa... terus dibawak lari tok wannyer.... duduk kat belakang rumah yang baru jer disiapkan raya lepas, kan ke kami tak balik kampung... jadi banyak jugakla pembaharuan..... kelihatan bonda sedang menyediakan cekodok....wau!!!! Ini salah satu sebab lagi kenapa aku suka balik kampung..... makan tak berenti... sedap pulak tuh!!! Dahla aku suka makan.... ni cekodok yang sedang digoreng....cumel jer bulat2 kecik2.... dah siap pon..... ada 2 pinggan...... tak sampai setengah jam kami makan....(sebenarnya aku yang makan banyak...) bila hari petang, tibalah masa untuk memandikan anak2..... macam nilah gayanya.... hehehe...Tamat!!!

2 comments:

Arechick Lana said...

wahahaha..siap kaber *&^^* rafiki.cekodok kembung KRZ sangat super sedap.anta ckit kt umah ku yer.baru la smangat kejiranan.

Arechick Lana said...

wahahaha..siap kaber *&^^* rafiki.cekodok kembung KRZ sangat super sedap.anta ckit kt umah ku yer.baru la smangat kejiranan.

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog