Thursday, December 4, 2008

Bukit Merah Laketown Waterpark Here We Come!

Alkisah ini kali kedua aku pegi BMLW ni... kali pertama adalah sewaktu KRZ amik gambar fountain tu.... lebih kurang ada peristiwa berdarah gak la.... wajar atau tak wajar nak citer kat sini? Baik tak payah sebab orang kat kampung pun mengikuti juga blog aku nih..... Jadi untuk mengubat hati yang lara, KRZ bawak jugak aku pegi situ.... kali ini kami jer...takde dah berombongan bersama ahli keluarga.....
.
Tinggalkan kisah duka lara.... masuk saja, lepas siap tukar2 baju, aku tanya KRZ, kita nak pegi mana dulu.... oleh sebab dia dah tak terkira banyak kali p mandi kat BMLW ni... dia bawak kami p beach... dengan sengaja dia bawak laluan sukar... abis basah kami... hehehe... tapi takper... memang tujuan kami ke situ nak membasahkan badan.... nak bermandi manda.... sampai beach, nampak kapal bersama slide untuk kanak2....bubuh anak2 kat situ..... bolehkah mencangkung di atas slide? bagaimana nak meluncur.... last2 kami ke bawah saja...lihat, punyalah Rafiq ni gembira....sebab tu kami asyik mengulang pg waterpark saja.... takkanlah kerana kami yang beria2 nak mandi...semua sebab anak2.... sampai Cik Fatin pantang nampak baju mandi dia, mesti nak pakai... sebab tu aku sorokkan... bila tanya dia dia kata lipas amik....
tetiba Rafiq ketakutan kerana ada buaya besar sedang mengejar.... hehehe... ini kisah bohong.... Rafiq takut sebab kena dok sengsorang jerk....
Kelihatan KRZ sedang memancarkan air pada anak2.....dan anak2 pun kalut juga tapi tak tau nak buat macam mana...hehe.... Tetiba, KRZ kena serang ngan boya.... dengan pantas Fatin berdiri dan tengok saja....
mujur buaya tersebut, buaya batu yer....
Seterusnya KRZ memberi latihan berjalan kepada hero.... yang pemalas nak bertatih....
kelihatan Fatin turut sama memberikan
kata2 semangat untuk Rafiq terus berjalan..... gambar yang tak menjadi header kerana
Rafiq tak pandang kamera.... Kendian tetiba perut masing2 minta diisi yer....
apa lagi kami pon pegi makan...
kelihatan KRZ sedang membaham beger.... nasi goreng biasa....okla nak dibanding dengan nasi goreng sejuk kat Sunway Lagoon.... dahlah mahal nak mampuih! Kat sini RM4 kat SL pulak RM9 satu....oh.... citer di SL pun belum publish.... takpe nanti yer....
Makanan Cik Fatin... Cikedies dan fries sajer....
KRZ mem"Bang Bang Boom"kan aku yang
tak cukup makan beger, p beli sandwich pulak...
hehehehe....Lihatlah kekalutan aku mengatur anak2 makan...lihat betul2 kelihatan Rafiq ala2 bos
dengan kaki di atas..... bila perut dah
kenyang barulah senang hati kan...
nak sambung mandi..... mandi lagi sampai betul2 puas... naik letih juga... sebenarnya ada satu kisah yang tak wajar diceritakan kat sini.... kerana menjaga imej si pelaku...bukan apa pun.... Fatin berak.... nasib baik aku pakaikan spender...jadi terbuang spender tu.... ngeri aku tak sanggup nak membasuhnya.... Bila hari petang, hujan mula turun, dan kami pun bersiap nak pulang, tapi Fatin pulak tak mau balik....jenuh memujuk...melalak2.... last2 paksa.... dalam keta dia tertidur sambil mengigau menangis nak mandi lagi...lain kali yer nak... kita jak ayah p Melaka pula.....Yaaaahoooooo!!!! Jalan lagi.... Tata!!!!

1 comment:

Arechick Lana said...

paling kool adalah gambo KRZ di baham boyer..muhahaha

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog