Monday, February 16, 2009

Jom Gaduh! Ada berani?

Hehehehe... memang lucu bila teringatkan kejadian nie.... Aku singgah Tesco beli diapers anak2... Kemudian, KRZ sakit perut pegi toilet,
aku melayan kerenah anak2.... Bila KRZ datang dia bawa Rafiq jalan2
sambil aku melayan Fatin yang tengok jam..... Kebetulan kami hantar jam tangan KRZ yang tertanggal semua nombor...... Susah tau buat keja baiki jam.... aku memang surrender la....
berpinau bijik mata....
Bila Rafiq dodo sambil2 tu KRZ terjumpa kawannya.... Aku melayan Fatin yang beria2 minta benda ni....
Aku siap pergi tukar duit kat kaunter khidmat pelanggan.....
Aku ajar Fatin cara nak masuk duit.... boleh waktu tu ada sorang budak aku agak dalam 4 tahun la,
sibuk nak pusing....
aku marah la dia dengan penuh sopan.... boleh dia marah aku balik!
hampeh!
Abang budak tu nampak cerdik sikit
dok melarang adik dia.....
Budak tu ala2 nak nangis
tapi masih lagi degil.... aku sempat jeling kiri kanan tengok kot2
mak budak tu berdekatan,
aku marah dia lagi....
kali ini dia nangis p cari mak dia.... aku puas hati!
Lantak la nak kata aku cari gaduh dgn budak ke hape....
pada aku dari budak la dia perlu diajar
cara menghormati hak orang lain..... Otw nak ke kereta, sempat aku paksa Fatin
tadah telinga dengar ceramah aku
"Fatin jangan macam tu,
kalau bukan kita punya, jangan ambil!
Kalau tak ada, buat cara tak ada!"
Fatin buat muka faham sambil berkerut2 dahinya.......
The end!
p.s: Aku ingatkan KRZ tak perasan, rupanya memang
dia observe jer sambil dok sembang ngan kawan dia tu....
abish dia kata aku ngan budak kecik pun nak gadoh!
Hehehehe!

1 comment:

Arechick Lana said...

muhahaha..dat was so punny.lak tu kena cara krz cite aitu..cam kelako jek.mukakak

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog