Thursday, February 5, 2009

Merentas Desa - Latihan 1

Sebelum merentas desa, diadakan mesyuarat rumah sukan... apahal lantik aku jadi ketua rumah sukan pulak.... tapi takpe, aku buat mana yang termampu yer.... Lepas tu bebudak berkumpul dan diberi taklimat ringakas... Kemudian, para petugas juga perlu diberi taklimat... tapi masing2 suka sangat bila aku tala kamera yer... takper, aku masukkan wajah korang.... Macam tak adil, aku amik sendirik gambar ni dengan Norya... Kemudian kami pon gerak ke checkpoint masing2.... checkpoint pertama: Makcik guard baru.... saja depa lepak kat situ....Tempat tugasan aku adalah di Jambatan Harapan... Pemandangan dari atas ke bawah... Gaya bebudak berlari.... Marshall2....Kemudian sebelum pukul 5 dah siap... penatnya depa.... tapi masih mau posing! Sekali lagi berkumpul bebudaknya.... Sambil2 tu amik gambar Syifaa bersama puan2 yer wahai tuan2... yang memegang saja yang Cik... Lepas nilah aku dapat amik gambar orang sedang menganyam... Hehehe! Bukan apa, kebetulan waktu aku amik, tangan Mas tetiba naik... kihkihkih! Dan tak lupa juga permintaan para ustazah ni... Ada citer besh tau selepas tu... pasal org mengandung, bulu roma semua luruh.... Tetiba Mas buat pengakuan berani mati! Terkujat kami dibuatnya...lepas terkujat, kami semua ketawa terbahak2.... Apakah ia? Owh! Maaf, terlalu peribadi untuk dipaparkan.... Bye!

2 comments:

Arechick Lana said...

hak alaaaaa...citer la.peribadi apa???

sungguh busy body diri ini.

merentas desa penat nk mampos kan.skolah2 dlu suke jek lari2 ni sbb dpt kuor dr kwsn asrama.nampak kambing tepi jalan pon excited gler..
cian..jakun x bertempat gayanya

Emy said...

tp best r merentas desa ni.. selalunye den antara yg terawal smpai.. penah gak la dpt no. 15.. huhuhu.. tp mmg penat gler ah..

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog