Wednesday, February 18, 2009

KRZ Demam! ~ Part III

Masuk je klinik, anak2 buat kecoh dah, main dengan Rafiq pun suara punyalah kuat.... Sambil menunggu giliran, aku kekononnya nak baca paper..... Baru je selak2.... KRZ suruh aku p kejaq anak2 yang p kat akuarium berhampiran tandas..... ni memang kegemaran depa nih, dulu letak kat depan, skarang dah kat blakang..... Malas pulak nak tanya kenapa.... Mungkin dia nak ketenangan ketika berak agaknya.... hehehehhe... Bila sampai giliran terus masuk.... mujur doktor yang bertugas adalah Dr. Yuwaiz, memang favourite kami nih.... Mula2 dia gula2kan anak2 dengan vitamin c, supaya idoklah mereka membuat bising..... Kemudian, barulah boleh doktor menjalankan tugas...... anak2 tak lekang mata memerhati.... Sekali demam KRZ sampai 39 darjah.... Tinggi tu, kau bayangkan suhu cuaca kalau tinggi tu.... memang kau akan kepanasan tak senang duduk.... Oleh sebab tinggi sangat suhunya, doktor nak bagi dos injection saja... KRZ setuju.... Lepas cucuk, aku tengok KRZ lain macam saja.... aku tak boleh nak fokus sangat kat KRZ sebab anak2 aku dok bawak keluar peralatan dari bilik sebelah! Tetiba aku nampak KRZ pegang kepala dan dia kata pada doktor, dia nak pitam.... Mujurlah dok ngan doktor dia nak pitam, kalau dgn aku.... ntah apa yang akan terjadi.... Bukan aku tak mau bertanggungjawab, tentera aku yang 2 orang tu pulak, sapa nak tengok? Doktor bawak KRZ p bilik sebelah, baringkan KRZ atas katil.... Aku pun gunakan keajaiban tangan seorang isteri picit2 kepala KRZ.... sekejapan saja dia sudah ok, dan selepas mengambil ubat kami terus pulang.... Sempat juga doktor pesan pada aku suruh KRZ makan.... bubur yang aku buat tadi, 2-3 sudu je yang ditelannya..... tak selera kata KRZ.... kesian.... maka aku bersinggahan di MaxValu beli segala roti sama kek.... Mujur kek coklat tu KRZ jamah juga.... Lepas makan ubat terus KRZ dodo..... kesian laki aku.... huhuhu.... Cepatlah sembuh sayangku....

1 comment:

Arechick Lana said...

uih..terok gak gayanya tu kak...
ni demam tak pat mancing ke hape??

get well soon kRZ!!caiyokk

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog