Wednesday, December 31, 2008

FamilyDay @ Cherating-PartIII

Kami sampai ke tempat penginapan seawal jam 9.00 pagi.... Aduyai! Apa mau bikin sampai awal2... chaletnya pun hanya boleh masuk selepas jam 12....
nasib baik la chalet tu sangat berdekatan dengan pantai, dapatlah kami melepak2 di tepi pantai....
.
Gaya Rafiq dengan KRZ....Aku sebenarnya sangat mengantuk + sangat letih, jadi hanya mereka yang penuh semangat saja yang pergi ke laut.... Beramai2... kelihatan KRZ sedang berusaha menampakkan wajahnya....
Cik Fatin posing atas batu..... Gambar yang aku sangat suka melihatnya.... Penuh gaya kan? Oh! Tengah sedap2 melepak tu tetiba hujan gerimis, aku campak Rafiq dok dalam keta... Aku pun sama lepaking sambil baca novel..... Bila hujan dah berenti, aku kuar p amik gambar bujangan2 ini.... Pastuh aku tidur lagi sampai kul 11.30, Lan kata dah boleh masuk chalet...bergegas pergi..... KRZ masuk dulu, katanya sama macam kat Melaka dulu... tapi aku kata harem! Memang sama macam kat Melaka iaitu katilnya sahaja.... dan inilah pemandangan di chalet kami..... (thanks Acik!)Oh! Kenapa terasa sangat M ni? Oklah yer.... sampai berjumpa lagi...bye!!

FamilyDay @ Cherating-PartII

Kami terus sampai ke Kawasan Perindustrian Semambu.... aku rasa macam pernah ku sampai.... rupa2nya, memang aku ngan KRZ ada berdesup ke sini....
.
Flashback ~ Rasanya awal2 tahun ari tu la...waktu bespren KRZ kawin... boleh KRZ salah tarikh....kawan dia tu siap hantar sms merajuk.... kami p berdua jer waktu tuh.... anak2 pos umah pengasuh.... ~ Tamat flashback.
.
Tempat makan tu pulak betul2 bersebelahan kawasan perumahan beliau..... Orang lain dah berdesup p kedai, tapi aku terpaksa menyalin diapers anak2 pasal dah kepenuhan....bimbang nanti kan kebocoran....
pas siap, terus p kedai tu.... KRZ amik nasi dagang... memang favvy dia la...
Fatin pulak 2 ketul kuih kasui...
yang dia makan banyak adalah kelapanya saja....
Ina dan Ejan pun makan nasik.... siap bertambah lagik....
Geng2 bujang terlajak Ada benar la Acik, bila nampak muka Sopi,
terus terkenang momen itu....
hahahahaha!!!!
.
Abg Boy & Family...... Tak dilupakan my portion!!! Halu! Tengok sayurnya....
tak payah nak mintak lebih, memang dia tarok banyak tuh....sangat sedap ok!!!! Bila tamak rasa cam nak ambik lagi tapi bila kenyang, cukuplah..... *tetiba aku insap pulak.....
.
Owh! ada satu peristiwa berdarah. KRZ tercekik tulang ikan yang aku belikan untuk Fatin.... sambil2 dia meratah tu, siap puji2 lagi, "Ikan fresh! Isi putih!" Tetiba tercekik! Kesian tuh... Siap kepal2 nasi kerabu aku (dia memang tak suka nasi biru ni sebenarnya) telan nasi tapi masih tak berjaya nak menelan tulang tu skalik!... nak tau dia buat macam mana? Dia masukkan tangan.... memang aku tengok tulang tuh... siap ada kesan darah lagik.... Aiyo! Ini betul2 FEAR FACTOR! Ish! Ngerinya bila teringat macam mana la dia boleh masukkan tangan....
.
Kendian sesudah bayo, kami pun menggerakkan diri memasing.... sempat gak Acik posing ngan anak2.... tapi, depa tu baru bangkit tidoq....jadi masing2 membuas! Hehehe!!!! Tamat lagi satu kisah.... Tata!!!!

Sunday, December 28, 2008

Family Day @ Cherating-Part I

Seawal jam 10.30 malam kami dah sampai di Geng's Corner... kelihatan RBD sudah tunggu, Ina & Ejan serta Lan sudah sedia.... Bedebuk bedebak, belum pukul 12, semua dah sampai...dah siap ngecheck keta.... kami pun gerak.... baru jer gerak, Rafiq dah tido...pit stop pertama kami adalah Shell Batu 3, untuk mengisi minyak.... peluang tak dilepaskan untuk bergambar yer..... Pastu kami harus p jemput Nik sama Shery kat tol Gombak.... Keluar je tol Sg. Buloh (dekat jer ngan DD: umah kami), ada sebiji treler melintang tengah jalan simpang empat traffic light... mujur tak terjadi apa2....Sepanjang perjalanan anak2 kami tidur jer.... lebih baik tidur dari mengacau! Kendian ada rasa mengantuk pada mata dan jiwaku, ajak berentik untuk refreshment.... Kami berentik di R&R Temerloh....siap minum kopi o kekununnyer....
.
Kredit untuk Acik untuk 4 kpg gambar di atas!
.
Pastuh kami meneruskan perjalanan dengan berhati waja....Bila aku pun dah tak tahan ngantuk, aku soh KRZ roger bebudak ajak berenti tidur, bahaya woooo kalau kami memandu waktu mengantuk..... Maka mereka pun berenti di R&R Gambang.... dah dekat dah ni tapi sebab ngantuk banget.... jadi suma pun dodo..... mula2 memang aku bercadang nak p tiduq kat surau,
.
memandangkan aku ada rombongan anak2 yang tidur, maka kansel... tup2 dengar adik kata dia dodo surau... kesian Acik, nak p teman pun tak dapat..... Sori yer...dengar citer surau bergegar pagi tuh.... Bukan kerana makhluk halus, tapi dengkuran manusia yang tidur.....Selepas rasa agak puas mata terpejam, kami meneruskan perjalanan jam 6.30 pagi.... terus masuk Kuantan untuk cerita seterusnya.... ni kalau betul hutang dengan ah long, pasti aku dah kena bunuh sebab banyak lambat bayar utang! Sila sabar yer....Wassalam!

Wednesday, December 24, 2008

Pengumuman!!!!!

Aku sekeluarga akan pergi bercuti di Cherating, Pahang bermula dari malam ini yer.... jadi kalau ada kesempatan rasanya aku akan ngapdet kat sana.... tapi besar kemungkinan takkan ada masa ngapdet sebab dah namanya bercuti yea!!!! Selamat Hari Natal (Merry Christmas!) & Selamat Bercuti kepada semua pembaca blog aku...Wassalam & Adieu....

Gambar Terkini....

Saja nak tunjuk gambar Rafiq terkini....
bezakan pulak dengan yang ini....Apa macam?
Yang mana satu pilihan anda?
Rafiq atau Fatin?
Hehehehe!!

GENTING ~ Berakhirnya....

Acara penutup di Genting adalah dengan minum2 di Starbucks Coffee.... Takdelah membeli sorang satu sebab risau tak habis dan membazir, jadi beli satu je Chocolatte Mocha & Sandwich yang panjang lebar namanya....
sori aku tak ingat....
sambil2 makan, tengok Fatin bergayut
kat railing tepi Starbucks tu.... Kami duk luar sebab aku suka suasananya macam luar negara!!!! Sesudah makan semua, kami pun berangkat pulang.... sambil2 jalan melangut tengok atas ada nampak ini..... sangat cantik!!!!
Fatin pun teruja melihatnya.....Pastuh teringat nak posing sefamily, tapi sayang, kalau ada canon mesti lebih cantik kan? Pastuh kami pun turun lagi ke parkir kereta.... Masuk2 keta, baru anak2 teringat susu.... yang berjalan selama tadi tuh tak hingat nak mintak yer..... Ni gambar terakhir aku snap.... Sekian, terima kasih....
Kalut nih sebab nak p skul persiap kelas! Babai.....

Tuesday, December 23, 2008

GENTING ~ Keriangan Berganda!

Mula2 masuk ke amusement park tu, betul2 serupa rusa masuk kampung kami nih.... tak tahu nak ke kiri atau ke kanan.... Last2 bersetuju belok ke kiri.... masih lagi terblu2....terus naik tingkat atas....
sempat aku snap sekeping gambar dari atas....
macam ala2 Venice kononnya, tapi yang mendayung tu patung semata2..... Jalan2 kat tingkat 2b ni ada wall climbing...
Fatin siap jerit lagi "Abang panjat!".....Sekali lagi aku snap gambor dari atas.... penat jalan2 ronda2 kami p makan...kat KFC saja..... Lepas makan belikan tiket untuk Fatin naik Ride on Paris...... RM8 per ride yer....
Mula2 Fatin dipakaikan tali pinggang.... kemudian, menanti saat untuk semua sedia saja.... Kesian jugak kat Rafiq siap telan2 air liur je setiap kali Fatin pusing depan mata....
kendian, kerana kesiankan Rafiq, aku ngan KRZ setuju nak naik Ferris Wheel.....
Tengok KRZ dan Rafiq, sama2 pandang bawah.... KRZ yang gayut gayat sebab berada di atas.... Rupa2nya kami terlebih beli tiket, jadi turun dari Ferris Wheel,
terus bawak Fatin naik Merry Go Round pulak.... Sekali lagi aku tengok Rafiq siap telan2 air liur...kesiannnya Rafiq..... takpelah dik.... nanti adik besar naik lagi....
Gambar last untuk tatapan korang, gaya Fatin melambai2 kat ayah & adik..... Selepas ini episod terakhir.... Nantikan: GENTING ~ Berakhirnya....

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog