Thursday, March 12, 2009

Mancing - The End!

Adalah lebih baik aku akhiri citer mancing ni pada entry nih....
bukan apa, aku perlu kabor kat korang sesuatu
tapi lepas nilah yer....
So, pagi hari kedua tu,
lebih kurang jam 4 pagi anak2 aku dah bangun....
bila dah bangun automatik akan lapar kan....
jadi aku terus masak....
bukan buat apa pun, goreng ayam, daging dan nasi dengan bawang.....
Dalam gelap2 tu kami bersarapan.....
Ini adalah antara hidangannya.... Sebelum tu Die dapat seekor ikan patin.... tahniah!
Fatin belum mandi.... Fatin dah siap mandi.... Jam 8.01am, Rafiq yang dah mandi dodo...... Pastu dalam kul 10....
ada sekor kumbang nih yang menarik perhatian
Rafiq yang dah bangun..... Fatin pulak dodo....
So pas tuh kisah mancing macam biasa la....
Yang kalutnya kami, kalut nak beli barang nak masak....
P kedai yang harem jauh dari Sukida tuh,
kami terus mulakan operasi masak2.....
Citer kat kedai tak dak!
Balik2 aku roger KRZ suruh timbang ikan, dia suruh Sopi.... a
mboi KRZ bila ada orang lain,
senang saja kamu melepaskan tanggungjawab yer.....
Takpe, beri peluang!
Sopi menyiang ikan dengan penuh cermat
sambil memotong muncung ikan sambil
memuncungkan mulutnya.... (betul ka ini? Belasah saja!)
Aku sungguh terpesona dengan
hasil siangan serta basuhannya...
Acik memang banyak tolong aku.... Dia jugak tolong cover Fatin sambil2 tolong aku masak....
So kami makan tengahari dengan menu
talapia fresh goreng berlada.... Lepas makan, pemancing meneruskan perjuangan
dan KRZ berjaya mendapat ikan pacu aka bawal darat!
Sangat besar! So, bila aku sudah sangat penat,
aku paksa pemancing2 balik!
Sambil tunggu dea bersiap, aku golek2 dengan anak2 sama Acik....
yang tidonya dah tentulah aku dan anak2....
Inilah hasil tangkapan para pemancing.... Dan muka kepuasan seorang pemancing.... Dalam 5.30 kami berangkat pulang dengan penuh silau
kerana matahari memancarkan cahaya dengan terik! Anak2 pengsan kat belakang..... Dalam perjalanan, KRZ brek mengejut, air yang ku pegang habis tertumpah! Aduyai! Sayangnya keretaku tertumpah air pula!
Berhenti kat Petronas isi minyak
sambil sempat aku cuci karpet....
Kemudian kami terus berdesup
terus ke tempat makan kat 19....
Dah macam pameran ikan pulak,
kerana ada manusia2 yang tak pernah tengok dan sibuk bertanya itu dan ini....
Apa pun, KRZ mesti bangga dapat pegang ikan macam nih..... Ok, tamat kisah.... Makan busat pas nih pulak! Bye!

2 comments:

Arechick Lana said...

hehehehe..pehal brek mengejut???nampak awek cantikkah??tetttt!!

Aku said...

Bukan awek canthek, tapi bonggol2... atas jalan!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog