Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, March 2, 2009

Memancing : Menguntungkan

Kali ini tuah menyebelahi kami.... semua dapat ikan termasuk pancing Fatin yang aku beli kat Jusco berharga RM20++ tu..... Bila KRZ dapat naikkan patin yang pertama, barulah aku kalut p amik camera, kali ni persediaan kami kurang, tapi dapat pulak ikan besar.... nasib2....
Perbincangan antara pemancing adalah perlu....
gambar ini di ambil selepas KRZ melepas semula patin yang super big size ke dalam kolam.... Dari sini, ayat pancingku sayang sudah bermula.... kerana pancing Sopi sudah terjun dalam kolam.... mesti dia pun dapat ikan besar kan? Tapi sebab kalut tengok ikan KRZ.... sampai tak dengar bunyi pancing jatuh.....
Aku yang berlengkor dalam khemah.... Biebo terberry di luar seluar.....
Cirit birit air lecah!
Pakai selipar abish terpercik kat seluar.....
Macam budak kecik!
Tak lama kemudian, lepas aku suruh KRZ tukar tempat...
KRZ mendapat ikan patin lagi buat kali kedua....
kurang sikit besar dari tadi dan sangat putih..... Tanggalkan mata kail.... Masukkan dalam jaring.... dan rendamkan dalam kolam....
susah nak mati patin tu...
sampai kami nak balik pun dia masih hidup.....
Iklan : My bujang..... Biebo berusaha keras nak buat umpan lebih 'sedap'..... Hasil pancingan pancing Fatin..... Seawal pukul 11 aku bersiap nak balik....
Tapi depa macam tak puas mancing
melengah2kan kepulangan...
Last2 pukul satu baru gerak....
Aduyai!

2 comments:

Arechick Lana said...

hehehe..sgt sonok kan kak kali ni.cuma kita tak merasa open table la...

jom repeat sambil makan busat sesudahnya!!

Anonymous said...

yes sgt seronok sampai tak terungkap dgn kata2......
warh.......
frust aku time tu...

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog