Wednesday, June 3, 2009

Redang Island ~ Part II

Yea, masih lagi di Tanah Besar. Sepatutnya jam 9 pagi, kami dah naik feri ke Pulau Redang. Tapi sebab ada banyak permintaan dari pelancong, ditunda ke jam 3 petang. Jadi kami memang ada banyak masa nak p jalang2.
Yang pertama kami pegi adalah Taman Monumen. Sebab masih awal, jadi tak boleh masuk la.
So kami berlegar2 diluar saja.
Ini gambar aku berlatarbelakangkan Pusat Konvensyen. Besar dan sangat cantik.
Macam masjid pun ia jugak sebab ada kubah.
Kendian, p amik gambar kat depang pulak. Kat situ ada 2 jenis bunga yang cantik.... aku belum kaji lagi nama bunga2 ni...
jadi korang tengok dulu yer..... Bunga yang kedua ni,
daunnya macam lembab2 (bukan perkataan sesuai ni....)
mungkin misty.... entahlah....
tapi tetiba rasa dok kat luar negara sekejap...
Cantik....
Kat situ juga ada Masjid Kristal yang terkenal.....
Cuba tengok gambar ni,
macam Taj Mahal pun ia juga.... Sebab ada kolam yang memanjang tuh....
Ni dah close-up sedikit.... memang lawa la....
Gambar kami tak dilupakan yer.....Pohon palma yang melambai.... Jam 10.30, kami bergerak ke Pasar Payang pula..... Aku memang tak berniat nak beli apa2
sebab malas nak mengangkut ke pulau...
jadi aku layankan member2 aku saja.... So, bila balik tu melalui kawasang bot ni,
mengimbau memori trip dari Johor lagik.... dalam dok berjalang tu, jumpa dengan Azizah.
Adik angkat aku kat Johor dulu.
Hey! Tak berubah sikap kamu dik,
masih sama seperti dulu.
Dan kamu pun dah kurus sikit,
aku jer yang melebor... hehehhehe.....
So, kami limitkan aktiviti kami hingga jam 2 saja.
Terus ke jeti tunggu feri....Sambil menunggu tu,
kelihatan begitu ramai manusia dan sangat sesak kat situ.
Kemudian, kami dapat tiket dan menuju ke jeti lebih kurang jam 3.30....
Dalam jeti tu kami dah terbuai mengantuk. Bertahan sekejapan untuk amik gambar,
pastuh kami pun dodo. Sampai lebih kurang pukul 5 sebab kat jeti tadi kami tunggu lagi setengah jam..... Ada gambar aku tengah mengangkut barang tapi masih belum dapat sedut dari En. Wan.... takpelah, gambar2 tu kemudian saja.... Bye!

1 comment:

ryn's said...

waa...bestnye fida..jalan2 carik makan xde ke?

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog