Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, June 8, 2009

Redang Island ~ Part IX

Malasnyer nak ngapdet citer ni lagi.... tapi takpe sebab aku dah mulakan, maka aku kena habishkan kekdahnya.... Malam terakhir, ada tayangan gambar2 dari mula sampai aktiviti terakhir kat Taman Laut, pastuh aku p ronda2 kat jeti dan pantai cari sesuatu yang unik untuk aku tepek kat blog aku yang bertajuk A Dedication To Nature tuh.... Tapi sampai kul 3 ku cari dan kutunggu tapi tak banyak yang ku jumpa, mungkin juga haiwan2 tu malu2 dengan tetamu dari luar sepertiku ini..... Ni jer hasilnya.... aku balik ke kem sambil minum2 tetiba dengar bunyi macam bunyi monyet. Ku tanya pak gad yang ada disitu katanya bukan monyet, tapi cicak. Terkejut aku katanya cicak tu sebesar tiga jari. Siap pak gad tu carikan tapi cicak tu sempat lari... Pastuh tetiba Cikgu Rais bawakkan aku riang2 yang dah cacat. Cikgu Rais (yang tak dapat aku nak perkenalkan: pasal takdak gambar) tau misi aku cari binatang/hidupan yang aneh. Riang2 tu cacat pasal separuh badannya dah takde, dan tak dapatlah ia mengeluarkan bunyi seperti biasa... kesian! Pastuh dah 3 lebih, aku tak larat nak tunggu dah, p dodo. Pagi2 bangun dan sarapan makan roti jem/sekaya. Tengok gaya Cikgu Saidi dan anak murid nih,
over kan?
Geng aku kat jeti.... Tokan tiket..... Tiketnya.... Pose lagik dalam feri....
Alkisah dalam feri, yang kami naik sebelum pukul 7 (sebab sembangnya nak gerak sharp kul 7 pagi), last2 pukul 9 lebih baru gerak! Nak tunggu sapa aku tak tau, tapi sempat abish citer I am Legend lakonan mantap Will Smith tu... Siap The Golden Compass pun hampir abish tau bila kami sampai ke Jeti KT. Sebelum keluar, kami diberi tiket masuk ke Taman Laut sebagai tanda kenang2an.
Cara depa punggah barang2 kami yang terlebey banyak .... Baru gerak ke stesen bas untuk kumpul bag.
Yang itu dalam entry terakhir yer....
Babai!

No comments:

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog