Monday, June 8, 2009

Redang Island ~ The End

Phew!!!!! At last! Sampai jugak ke penghujung cerita Pulau Redang. Ni belum dapat gambar dalam air lagik.... biarlah lambat2 sikit yer tak? Tak larat nak menceritakan. Korang pun agaknya tak larat nak membaca kan? Ok, back to the story.
Kami lepak2 di tempat parkir bas dan kereta bersebelahan surau. Sebelum taklimat ringkas diadakan untuk menentukan selama mana kami boleh membuang duit, kami ternampak bas ini. Sangat cantik oh! UNIK!!!! Macam ketapi pun iyer jugak! Kendian, aku terpisah dengan kawan2 sebab aku jumpa Masni binti Salleh. Kawan aku yang dah 12 tahun bertugas di SK Kempas, JB. Tempat aku posting dulu. Rindu jugak lama tak jumpa. Aku tengok beliau semakin kurus dan anggun, Sementara aku semakin melebar dan itam! Oh! P outdoor lagik! Tapi kengkawan yang ada kat situ kata ada persamaan wajahku dan wajah Masni, kalau kata adik badik pon depa percaya! Miahaha! Lantak korang la nak percaya atau tidak!
.
Dan sesungguhnya aku adalah gila bila berjalan dengan Masni kerana beliau adalah rakyat negeri Terengganu dan sangat pandai membeli belah. Beliau menawarkan harga barang yang masin berdengung, dan aku menghabiskan wang aku... Wawawwa! Sampai takde masa nak amik gambar bersoping.
.
Jam 1 petang kami bertolak dari KT. Sampai Kuantan, benti bagi sesiapa yang nak buang air, tapi aku tak dan amik gambar dulu.... Pastuh gerak sambil makan sata pemberian salah seorang penyanyi utama program karaoke dalam bas... Kamu semua nak refresh cietr tentang sata ni? Slik sinih -----> SATAR. Sampai Temerloh, makan lagi, kali ni aku makan soto sayur pucuk goreng, dan kawan2 makan masak lemak tempoyak ikan patin! Super delicious weh!!!! Kemudian kami sampai kem kira2 jam 10.00 malam, aku terus dapat jumpa KRZ sebab dia ada kat kem! Tamatlah kisah Redang Island! Sekian.....

2 comments:

ryn's said...

waa..jelesnye tgk ikan patin masak tempoyak tuh..

Arechick Lana said...

MASIH X BERKESEMPATAN NK KHATAMKAN BLOG AKAK..BUSY SUPER DUPER!TIDAKKK!!!!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog