Tuesday, June 9, 2009

Kenduri ~ Part I

Itulah sebenarnya tujuan kami pulang secara express ke kampung KRZ. Adik dia menikah pada hari Sabtu dan kenduri kat umah KRZ pada hari Ahad tu. Sebenarnya KRZ dah bagitau aku yang dia tak boleh nak balik kerana terikat dengan pelbagai tugasan. Tapi KRZ kan abang sulung, nanti bila dia tak balik, akan banyak bunyik pulak sedara mara dia.
So, kami sampai2 memang ada gaya kenduri la kan, tapi tak semeriah waktu aku dulu (pendapat aku & KRZ la). Sebab dulu malam kenduri kami ada jamuan makan sup tulang.... adoyai sangat sedap! Malam tu kami balik tanpa ada makan2 beramai2 la.... Tapi persediaan memang nampak grand sangat! Antaranya Pelamin Anganku Tak Musnah, yang sungguh grand la pada aku untuk orang kampung <---- ini ayat kejikah? maafkan aku.... Sebab waktu jaman aku dan KRZ dulu bonda KRZ buat sendiri jer.... (The pelamin actually sponsored by someone: Lucky u huh, Amir&Siti!)
Dan ada beg pemberian yang agak canggih
maksud aku macam mahal la jugak. (Pun disponsor jugak kata bonda)
Syoknya kawin org sponsor yer....
Macam artis pulak!
Anak2 sampai2 jer dah disambut oleh adik2 KRZ.
Kelihatan Fatin dicium hingga spek matanya senget.
(Spek ini dah jadi sejarah kerana KRZ cicirkan!)
Dan seperti biasa, anak2ku perasmi pelamin... Hehehehehe!
Nantikan sambungan kisah kenduri ni yer....
Babai!

No comments:

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog