Thursday, June 4, 2009

Redang Island ~ Part V

Yeay! Kembali ke kem dari Teluk Dalam, aku sempat mandi manda dulu. Seterusnya kami semua p mencandat sotong.
~Sekadar gambar hiasan~
Tapi aktiviti ini tak melibatkan bebudak la. Seronotnya aku. Ini juga merupakan pengalaman pertama aku naik bot ke tengah laut. Sebelum ni naik bot kat tepi laut jek. Awal2 lagi geng2 otai sudah warning. Jangan mintak balik awal, kalau ngantuk atau mabuk, dodo dalam bot saja. Kami mengiyakan (geng2 pompuan la).... Dan aku super teruja tau. Walau pun tak dapat naikkan sotong, tapi pengalaman tu memang la sesuatu yang tak mampu nak dibeli. Awal2 lagi kawan2 dah dapat, aku tumpang amik gambar dengan sotong yang masih idup, berdenyut2 lagi.... Kata kengkawan, "tengok gaya pegang sotong pun dah tau bukan kau yang candat!" Ayat keji! Bencik! Tapi aku gagahkan tahan mata dan memang aku tak tidur langsung. Bila jam menunjukkan pukul 11, masa untuk pulang. Sebelum tu mari kita tengok hasil nelayan pada malam tersebut...... Hmmm.... lumayan. KAmi sampai ke kem jam 12.15 pagi. Kalau ikut perjanjian, kami p makan terus, tapi aku tengok depa masuk bilik terus, kami geng pompoan pun terus tido. Rupa2nya depa keluar juga makan2 lauk bertemakan sotong. Nasib baik pagi2 Isnin tu depa keluarkan sebungkus sotong goreng tepung untuk kami.... Nyam nyam! Sedap!

2 comments:

Arechick Lana said...

camne proses mencandat??x citer pong!x penah tau nie..huhu

ryn's said...

sotong????i loike...

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog