Saturday, January 3, 2009

FamilyDay@Cherating-PartIX

Pulang saja dari makan malam, terdengar2 mereka semua hendak pergi memancing.... macam seronok jer... aku mula terfikir, biarlah KRZ pergi...anak2 takde orang nak jaga kalau aku ikut... kufikirkan tentulah agak jauh tempat memancing dengan parking kereta.... tapi bila Ejan bagitau, boleh masuk keta sampat tempat mancing, aku pun meloncat! Yeay! Dapat ikut...
.
Nama tempat tersebut adalah Teluk Mak Nik.... terletak di Kemaman, Terengganu... Taklah jauh sangat dari chalet tapi adalah dalam 30-45minit nak sampat situ...Tak tau cantik ke tak tempatnya sebab gelap.... Ejan siap pasang khemah bagai, sebelum bermula episod memancing..... Bila anak2 dah boring dok dalam khemah, aku angkut p tempat depa mancing.... Bukan semua yang memancing, ramai jugak yang tengok saja...termasuk KRZ....Kemudian aku tengok para penonton seperti tak memahami kerana membuat bising sambil2 makan2 kuih muih yang dikirim oleh ibu Acik petang tadi.... udahlah tempat itu gelap gulita dan takde tanda2 ikan nak makan umpan, setelah berbincang dgn Abg Boy, kami pun bertukar tempat si sini pula..... Sesudah sampai mereka semua memulakan acara memotong umpan.... termenung di tepi jeti.... dan posing lebih kurang..... aku ke mana? Sudah tentu dalam khemah bersama anak2 dan Acik.... Adalah duduk dalam sejam kot kat jeti tu, siap sempat tengok kucing nak beranak songsang.... dan anak2 tak boleh tahan, kami terpaksa pulang kerana mereka sudah mula rindukan tilam empuk ..... tinggallah Acik sorang2 dalam khemah.....Sekian! Jumpa lagi, bye!

1 comment:

Arechick Lana said...

hehehehe..kelako lak part sliper tu ha..bukti la tu yg saya adalah sesorg dalam tu..tak mungkin menimbulkan syak..gagaga~!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog