Tuesday, January 27, 2009

Mari Memancing - Kali Ketiga

Inilah outing yang kami sibuk bincangkan malam sebelumnya.... hehehe... mancing jer.... tapi seronot tau!
.
Baik, cerita bermula dengan perjalanan dalam hujan lebat.... Sampai di Petronas yang berdekatan Plaza Phoenix tu,
kami berentik.... masing2 nak cari stok megi,
KRZ yang tingin burger pun dapat beli bugernya kat sini....
Sepanjang perjalanan,
aku melayan kerenah Apik sebab Fatin dah lama hanyut dibuai mimpi..... Kami sampai di Sukida Resort taklah awal sangat...
ada dalam pukul 8.30....
Ada sedikit pelik ketika nak buat bayaran tu....
seorang pemancing RM10....
sewa tapak RM20 dan perlu tambah RM5
bagi setiap pemancing yang bermalam walau pun tak tidur....
Bukankah lebih senang kalau dia buat
satu orang yang memancing malam: RM15....
Kami ni bertanya untuk mendapatkan kepastian...
.
Udah kami ditegur Biebo pulak mana2 pegi, aku sama Acik mesti mau gadoh! Terasa jugak bila orang lelaki bersuara ni.... sekali sekala terasa juga kebenarannya..... Tapi, kami cuma nakkan kepastian, supaya kita tak ditindas, kami kaum Hawa sangat cerewet bukan macam kamu org lelaki yang malas nak gaduh pastuh diam tak cakap apa, padahal dalam hati dah bernanah! Panjangnya aku ngomel....
.
Ok back to the story...
sampai2 jer, mestilah sibuk buat umpan..... Sambil anak2 aku pulak, sibuk main.... tak tahan nak melayan depa,
aku mengurung diri sama Rafiq dalam khemah saja.... Lihatlah betapa gembiranya pemancing2 ini..... Gaya Fatin atas stool yang berjaya dipunahkan.... Rafiq sama Fizi.... KRZ yang happy bagai.... Fatin sama Acik... Gaya Fatin lagik....
.
Malam tu, sangat besh sebab sangat berangin disitu.... aduyai! Bertiuplah lagi wahai angin..... moga lena tidur kami.... Cuma Acik jer yang tidur dalam khemah.... aku ngan anak2 dalam keta sebab dalam khemah tu dah ala2 sauna kan.... Fatin pulak tido dalam kul 3.30 .... dia lepak ngan KRZ jer...
.
Oleh sebab semalamnya semua dapat talap saja,
kami dapat sekor ikan dipercayai rohu
(kalau salah tolong betulkan yer)... bukan kami pancing pun....
dihadiahi oleh mamat ni....
.
Sangat gembira tau bila dapat ikan ni....
terus nak ajak depa balik....
tapi tau-tau je la....pemancing tegar,
mana mau mengaku kalah kan....
Mereka mencuba di Pualu Karimon (nama diberi sendirik).....
Adalah jugak hasilnya....
Kendian orang yang p mandi
di Sungai Tekala telah kembali
dengan membeli makanan.... antaranya yang Fatin tunjuk ni.... Toce! Toce! kepada yang membelanja....
KRZ balik nak bancuh umpan,
tapi terpaksa buat umpan anak2 dulu.... Kendian hujan turun renyai2...
aku dapat saksikan pemancing tegar dari kejauhan.... dan berdekatan..... Fizi sama adik ni tengah dengar kisah bohong KRZ agaknya..... M.A Sopi tengah melayan perasaan sengsorang.... Fatin pun kendian nak cuba pegang joran..... Setelah mereka (pemancing2) merasa puas,
kami pun pulang.... sebelum tu KRZ bagi handy untuk memudahkan komunikasi.... Tammat satu kisah!
Aduh! Penat menaip!
Nantikan - Mari Makan Hasil Pancing
Bye!

2 comments:

Arechick Lana said...

sangat seronot kan kak...hehehehe..jom repeat!!

Aida Fidah said...

Jom.... kita dok tepi je... tapi sibuk nak ikut kan?

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog