Thursday, January 29, 2009

Mancing di Batu-Bata

Tajuk di atas memang tak menarik langsung tapi tetap ada ceritanya.... Lepas kami pos anak2 kat umah pengasuh, terus gerak pegi Shah Alam..
.
sampai di Kolam Batu - Bata dalam kul 5.30 terus daftar dan cari port mana yang berkenan.... Tengah jalan, jumpa seekor kucing yang baring
atas pangkin dengan gaya ala-ala harimau.... sesungguhnya banyak kucing yang comel2 di situ....
aw! jadi ibu kucing sat!
.
Bila dah jumpa port sesuai, aku dan Acik duduk kekonon nak makan, rupanya pinggan tertinggal dalam keta.... jadi kami pun keluar semula untuk mengambil pinggan... hidangannya mee goreng tak berapa pedas (kata Biebo) sama nasi lauk ayam halia la.... Dah alang2 keluar, kami terus g beli air memandangkan kat situ cuma ada air tin saja.... siap beli stok bekalan kuih muih lagi... gila tamak beli banyak2....
.
Kembali semula ke kolam,
aku tengok KRZ sedang khusyuk... sama jugak dengan 2 org lagi pemancing....
Punyalah lama nak dapat ikan...
Kira2 jam 7.30, KRZ berjaya menaikkan seekor rohu....mujur ada juga pemberi semangat kan?
Kalau tak hampeh! RM90 untuk sekati ikan saja?
Tak berbaloi... tak berbaloi...
(kalau nak berbaloi sila kunjungi Kamdar yang berhampiran!)
.
Dalam kul 9 tu, hujan mula turun menyebabkan kami berteduh bawah pondok....
jam 9.30 kami pun bersiap2 untuk pulang
tapi sebelum itu masa untuk posing!
Lepas tu lepak kat Ali 7,
tapi aku dah selamat berlayar ke negeri mana aku pun tak tau,
KRZ saja tango2 bersama adik2 kat situ....
Lepak dalam 1/2 jam kata KRZ, kami pun pulang...
aku pulak, sedar2 dah kat paking keta tepi apartment...mengantuk!!!!!!

2 comments:

Arechick Lana said...

tu la pasal..bole plak akak dodo dgnpenuh lena dalam kete..rugi x lepak smlm..mcm2 cite kitorg umpatkan.ahaks

Arechick Lana said...

hahaha..bebetol dia buat love!!!dish!!!

haha

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog