Tuesday, January 20, 2009

Peknga Cicah Ikbil Berlada

Alkisah Cik Fatin tak makan waktu kami makan,
sudahnya tengah2 malam minta makanan....
sama saja 2 beradik tuh....
aduyai!
nak masak nasi tengah2 malam,
konpom membazir sebab yang nak makannya hanya anak2....
last2 aku bancuh tepung buat peknga....
PEKNGA?
Tempek kat belanga.... a.k.a. lempeng....
Mesti KRZ tak selera nak menjamah kan,
sebab lempeng kan tawar semacam jer....
jadi aku menkretipkan diri dengan
blend ikbil sama bawang separa hancur
kendian aku goreng...... bila dah garing,
baru aku masukkan lada yang di blend juga....
goreng lagi untuk 3 minit kendian hidangkan.....
Memang tengok macam biasa saja, tapi abish tau!
Siap kena bancuh kali kedua lagi.....
Ok! Jumpa lagi nanti....
Wassalam!

1 comment:

Arechick Lana said...

hehehe..mcm2 resepi daa...tp kretip gak tuh.musti chef wan dh karang surat persaraan neh..hiahiahia

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog