Friday, January 2, 2009

Kejadian Hampir Malang!

Huhuhu...
Kisah sedih hari ini....
KRZ p keje...
aku kat umah layan anak2....
KRZ belikan aku nasi lemak...
bila Fatin bangun,
terus aku suap anak2 makan....
Aku pun makan jugak.....
Aku dah siap mandi,
tapi rasa sangat mengantuk!
Teringat ada hutang perlu dibayar kat tempat kerja,
terus p hantar anak2....
Balik hantar anak2, lalu tol Penchala,
pastuh belok kiri...
sambil lalu aku tengok tepi jalan....
"Kat sinilah tempat depa meniaga goreng pisang petang2"....
belok kiri lagik.....
terus memori aku padam..........
.
.
.
.
.
.
.
.
aku tertidur sambil bawak keta rupanya,
tetiba aku terjaga kerana kereta terhentak,
terus ku buka mata,
aku hampir melanggar divider dan pokok di tepi jalan,
aku terus pulas stereng ke kanan,
sempat lagi aku pandang cermin sisi dan belakang,
nasib baik takde kereta,
kalau tidak.....
terus aku pull over kat kawasan berhampiran,
berhenti amik nafas sambil check keadaan kereta,
terbayang senua yang ku sayang di depan mata,
jadi pesananku pada semua,
BERHATI2 DI JALAN RAYA!

2 comments:

Arechick Lana said...

ya allah kak..tgh driving bole tido??bahaya sungguh.lenkali kalo gantok jgn la bwk kete..ni kes terlelap tanpa sedor la ni.dasat btol.syukur takdak pape terjadi.

nasihatku..dun eat nasik lemak and drive!huhuhu.

pls be more ati2 pasni okeh!

Aida Fidah said...

Okeh, okeh...

Yer betul, aku dah mula banned nasi lemak ni... tengok bape lama boleh tahan!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog