Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, January 16, 2009

Flashback: Aktiviti Hari Sabtu

Oleh sebab citer ni pending dah seminggu maka ia pun masuk ke kategori flashback.... aku bukannya terlupa yang aku dah berjanjian dengan Acik sama Biebo tapi aku tak tau nak kabor macam mana situasi aku hehehehe... not a big deal....cuma KRZ tido dengan anak2 tapi takkan aku nak mengganggu ketenteraman mereka yang sedang tido tu kan.... Last2 anak2 bangun dan KRZ pon terpaksa bangun...jadi terus ke Jusco Bukit Raja..... jam 4.55 kami sampai....Turunkan Fatin, Rafiq pula yang teringin nak tatih..... Sampai di depan Johnnys tu, tunggu cukup korum baru kami masuk dalam....
aksi anak2..... tengoklah terutamanya Rafiq....
Ada saja ideanya...
Nasib baik Fatin tengah mood demam... jadi dia cuma dok diam saja....
Pasangan yang tak mungkin bahagia bila dating berdua....
Bagus jugak kamu asyik ajak kengkawan.... Kendian tuh barulah lauk2 yang dioder pun telah sampai.... kecur air liur tau.... tapi idoklah serupa M.A Sopi yek... hehehehe....
Kendian makanan KRZ pun sampai...sementara dia makan, kami rendam semua lauk dan sedikit sayuran ke dalam tomyam...bila dah masak kesemua lauk, apa lagi, bedal la.... Sambil2 makan tu Fatin merengek2.... panas betul badannya... aku soh KRZ p beli cool fever kat farmasi.... Sebenarnya biar aku bagitau korang satu rahsia....Cool fever ini bukannya ubat atau alat untuk mengurangkan kepanasan badan... ia adalah merupakan alat untuk 'psiko' minda orang yang demam... itu kata doktor yer..... kalau kata aku, pasti korang tak percaya kan? Kemudian, bila dessert aku sampai, Acik merelakan diri untuk menjaga Rafiq....toce! toce! .....
dapatlah aku menikmati sepenuhnya water chestnut yang super sedap itu....hummmm.....ntah bila dapat makan lagi.... dengan tobat nak kurusnya.... alohai!..... Selepas berjaya memperabih makanan, kami pun pulang.... sambil2 tu aku amik gambor anak beranak nih..... kami berjanjian jumpa di Qaseh... tapi kepanasan badan Fatin membuatkan kami singgah di klinik di Seksyen 2.... sori takde gambor kat situ kerana Fatin sangatlah lembik dan langsung berdaya.... Sesudah berjaya masukkan ubat vontot (V sangat sesuai dari "B") ..... kami terus ke Qaseh... adalah Sheri, Fizi, Wan serta Nik.... Tak lupa juga Ina sama Ejan.....Bila hampir 11.30 ada orang tu terpaksa pulang, siap paksa 'kekasih' dia pulang terus ke rumah! (giler kejam! ke jeles? hehe!).... dan kami pun memang dah boring dok kat situ...sebenarnya aku nak KRZ balik jugak tapi macam boring je kalau balik, jadi kami join depa p Dataran..... alohai, sangatlah ramai manusia di Dataran tersebut..... kebetulan ada perlawanan bola yang dimenangi oleh SELANGOR..menang.. KRZ sila take note.... SELANGOR menang sekali lagik.... tak kiralah pemain veteran ke hape... janji menang! Apahal tetiba aku jadi fanaatik red giant pulak dah..... bila dah ramai manusia, macam2lah aksinya.... yang buka tingkap tapi tutup muka dengan bendera sambil ketawa dengan bunyi yang paling menjengkelkan! ada juga yang lalu patblas kali sambil menayang keta yang tak berapa nak lawa.... dan ada juga bendera Palestin! Rupanya ada perhimpunan secara aman la.... protes ke Israel di stadium sebelum perlawanan..... Duduk sembang lebih kurang, Juan sama Emy pun tiba..... Sama2 kami tengok keta Juan yang dicabul.... dan lepak lagi sekejap sampai aku dah tak tahan mengantuk.... terus kami pulang..... Sekian, terima kasih!

No comments:

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog