Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 16, 2008

Episod menghantar borang ke SKMM...

Perancangan awal, aku nak terus ke Shah Alam lepas habis kelas kol 11.30, tapi tetiba teringat minggu ni aku bertugas, jadi terpaksa tunggu balik skolah dulu...tu yang semalam aku sempat hantar entry bertajuk sori tu.....dah ada orang nak buat mogok pulak, terpaksalah aku mengapdet secepat mungkin....sori yer....malam tadi pc ni buat hal...KRZ merepair ntah sampai pukul berapa aku pon tak tau.... maka petang semalam aku ke Shah Alam, bertujuan menghantar borang permohonan untuk peperiksaan radio amatur di Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia, Plaza SunwayMas....
Dari DD ~ melalui NKVE, bawak macam biasa, terasa nak pecut...tak boleh...agak berat...baru aku teringat aku dah lama tak isi angin tayar...jadi jap lagi nak singgah mana2 Petrol Station... Susur keluar Subang ~ Singgah Petronas... mula2 sila tune meter ini kepada psi yang anda kehendaki... punyalah lama aku tak isi angin, sampai kena tipon KRZ tanya berapa!! Hehehe...manje betul aku bila ada KRZ tau!!! Sila buka penutup .... Sila masukkan angin... ~ Bila dah isi angin barulah aku konfiden.... Singgah Teso Shah Alam ~ Nak beli wang pos, kenalah pegi Pejabat Pos... aku sengaja pegi kat Tesco sebab senang nak parking... kalau kat Pejabat Pos Besar Shah Alam tu, azabnyer nak vari parking...baik tak payah... ~ Amik, nombor....tunggu giliran...dan beli....kenapa aku kata beli sebab kena bayar extra 60 sen sekeping... kira oklahkalau nak dibandingkan dalam 5 ke 6 tahun lepas, mana ada wang pos sejumlah RM50, kena beli sikit2 sampai jumlahnya cukup, dahlah setiap keping ada 'charge'nyer.... ~inilah dia 2 keping wang pos...kemudian aku isi dalam keta jer.... Pejabat SKMM ~Terletak di tingkat 17...sangat sunyi yer bila naik lif tu...aku sorang jer...nasib baik aku ni kurang penakut...jadi takdelah takut walau pun kepala otak aku dah mula teringatkan cerita The Eye!!!!! ~Masuk jer...kemas aku nengok pejabat tuh...bagi borang permohonan ni kat kaunter... ~Ni pulak, gambar staff dia sedang mengisi borang penerimaan.... ~Sambil2 aku duduk2 tu, aku sempat posing....dan masih sempat jugak aku ngambik gambar DYMMSPBYDPA dan juga Sultan Selangor.... ~Lepas isi nama aku dalam buku pelawat ni, barulah aku pulang...... Perjalanan Pulang ~Hujan masih lebat yer... ~Sesetengah kawasan di Shah Alam telah dinaiki air.... jadi aku balik melalui NKVE...mujur tak jammed.... ~Terasa lapar pulak, singgah di McD....drive-thru saje....canggih kan kereta di hadapan tuh? Nama je canggih tapi, bila cashier tu terjatuhkan duit, boleh dia buat tak tau jer... kaya harta, miskin budi bahasa!!
~Apa yang aku oder....
owh! Sedapnyer...tak sabar nak makan....
~Jammed selepas tol Sg. Buloh, fries dah abis lama... nasib baik sekali lampu isyarat menyala hijau, aku dah lepas...kalau tak....mesti aku tension!!! Tamat sudah!!!

No comments:

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog