Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, October 14, 2008

Penyediaan Kertas Soalan...

Sedang aku berusaha melawan penyakit malas, KRZ dengan selambanya mem"bahan"kan aku dengan ayat..."kalau dgn blog tu, tak tidur pun takpe kan?", aduh!!! Bisa sungguh ayat yang terpacul dari mulutnya...maka aku pun terpisat2 bangun untuk menyiapkan kertas soalan Bahasa Inggeris Tahun 1.....
Sebenarnya yang buat aku malas, sebab ni...
printer yang ada scanner tak dipasang dengan pc, kena p amik dalam store, kena cari wayar lagi... sebelum aku mula semua, aku paksa KRZ p punggah wayar dalam bilik store!!! Apa pun terima kasih KRZ kerana sudi menyedarkan aku yang sedang kemalasan....hehehe..
Mula2 kena kumpul material....dari pelbagai sumber...
kebetulan KP BI baru bagi aku buku2 utk tahun depan, banyaklah pilihan soalan untuk aku sediakan nanti...kemudian, perlu draf berapa soalan dan berapa bahagian, bahagian draf ni juga penting kerana menentukan berapa jumlah soalan dan pengagihan markah pula...soalan senang, jawapan depan mata, 1 markah, soalan susah, jawapan kena pikir sendirik, maka markahnya up jadi 2...dah sudah draf, haruslah scan segala gambar....aku tak suka guna teknik, copy, cut n paste sebab tak lawak, burok, hedius ya amat! Lagi pun, semua barang2 kat umah ni cukup untuk aku buat kerja dengan sempurna...
Bila dah siap scan,
time to edit and put up all the instructions...sebelum print semak lagi...2 atau 3 kali, bila print, ada pulak salah lagi...semak semula...
print buat kali yang terakhir...inilah rupa kertas nyer...setebal 12 ms...nanti dah riso jadi 6 helai saje...Apa pun, aku dah berjaya menyiapkan tugasan....
terima kasih kepada Cik Fatin,
walau pun mu memang banyak ideas, tapi mu tetap jugak teman ummi sampai siap...lap u...salam sayang...adios!

2 comments:

Arechick Lana said...

hik3...ngade ek patin..
makan roti pesen gitu pon kiut!
adoyai..

Aidafidah said...

Dah namanya banyak idea!!

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog