Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 30, 2008

Mood Beraya Tak Abih Lagik!

Ye! Malam semalam aku pergi beraya di rumah kawan aku di Jalan Kebun, Klang. Mengikut perjanjian, x bf dia nak datang bawak mak dia sekali.... tu yang aku excited sangat nak p... dah lama tak jumpa makcik tu.... baik jer ngan aku... suka buat air teh favourite aku setiap kali aku p umah dia dulu.... Tapi bila aku sampai tu rupa2nya, x bf Alin tu dah balik... mak dia tak ikut pon... hmmm... harapan kaciwa!!!! Tapi takpe, dapat jugak kami makan bihun sup bakso dan aku boleh tunjukkan KRZ rumah kawan aku ni.... Teres 2 tingkat, tak besar sangat tapi agak luas..... syilingnya lebih tinggi dari rumah2 biasa, 4 bilik tidur, 3 bilik mandi.... best kan...
Baik, mula2 sekali mesti ada Cik Patin... dia duduk atas bar stool...
gayat, siap marah bila ku menjauhkan diri.....
Ini bahagian hall, kata KRZ, pasal sofa dia besar,
kalau tak, akan lebih lapang lagi....
Ini pun part of the hall jugak but from different angle....
dah puas meronda satu umah,
kami pun nak pulang,
Rafiq yang beria2 mintak aku dukung....
oh, aku terlupa nak perkenalkan, inilah kawan aku Alin.... aku mula jumpa dia waktu pertandingan bahas Bahasa Inggeris waktu kami sama2 darjah 6, dia sekolah di Seksyen 16, aku pulak di Padang Jawa.... bila naik SM, satu sekolah pulak, tu yang jadi ngam....
Kelihatan KRZ meninjau2 suasana di luar....
Parking muat 2 keta....
Fatin dapat ang pow!
Rafiq pon kena salam, baru dapat ang pow!
Bersusah payah si Sukri....
suami Alin pakaikan kasut Cik Patin...
Ngade2 pulak, biasa boleh je pakai sendirik kan? Pastu kami pon pulang....
*Cerita tambahan: Sebelum lepas traffic light Jalan Kebun, KRZ 'contact' dalam SCS.... tetiba kengkawan radionyer yang memang ramai (Geng2 Kilo) di Jalan Kebun tu, memanggil2 suruh Tango2 (pekena teh tarik).... udahnyer pusing balik.... dari 10.20 sampai 11.45 kat Mama Tomyam..... oh! Aku sangat letih ok! Anak2 pun dah mula buat perangai... masing2 nak tidur tapi tak selesa sudahnya mengamok sakan! Singgah Petronas tepi Kesas Highway tu, mandikan anak2, bancuhkan susu...barulah depa dapat bertenang! Sampai je DD, KRZ tingin maggi goreng pulak....hai! Sabor jelah...
tengoklah gaya Fatin ni... pandai betul mengupas kulit telur.... dan Rafiq pulak, main megi dengan penuh tekun... sampai moncong2 mulut....Akhirnya kami sampai ke rumah jam 1.30 pagi!!!! Wargh!!!! Mengantuknya... Wassalam....

2 comments:

Arechick Lana said...

patin sangat pandai berposing kak..
nampak cam dia dh besor la skang..
kita x pasan kan..sbb ari2 tgk dia..

*eh..ari2kah aku??*

Aidafidah said...

Memang, dah terasa sangat.... pandai jer buat sesuatu perkara tuh...

oh! terasa begitu cepat masa berlalu...

Sweet Memories....

Sweet Memories....

Blog Log

BlogCatalog